Sprzedaż Carrefour w Polsce spowalnia. Wzrost LfL w czwartym kwartale o 1,9 proc.

Autor: dlahandlu.pl 17 stycznia 2018 21:23

Sprzedaż Carrefour w Polsce spowalnia. Wzrost LfL w czwartym kwartale o 1,9 proc. Fot. Shutterstock

Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce w czwartym kwartale 2017 roku wyniosła 612 mln euro. W ujęciu like-for-like sprzedaż wzrosła o 1,9 proc. wobec czwartego kwartału 2016 roku. Wzrost był wolniejszy niż w trzecim kwartale 2017 roku, kiedy wyniósł 4,4 proc. Spółka ocenia jednak wynik za ostatni kwartał ubiegłego roku jako solidny, biorąc pod uwagę efekt bazy - sprzedaż w ostatnim kwartale 2016 roku była wysoka.

Sprzedaż ogółem Carrefour w Polsce, w czwartym kwartale, wliczając stacje paliw i uwzględniając stały kurs walutowy, wzrosła o 3,5 proc.

W całym 2017 roku sprzedaż Carrefoura w Polsce wyniosła 2,06 mld euro. W ujęciu LfL wzrosła o 3,6 proc., a ogółem (po stałym kursie walut) o 5,5 proc.

Cała Grupa Carrefour osiągnęła w czwartym kwartale 23,3 mld euro sprzedaży, co oznacza 1,9 proc. wzrostu LfL i 2,3 proc. wzrostu licząc ogółem, po stałym kursie walutowym. Sprzedaż we Francji wyniosła 10,7 mld euro i była wyższa rok do roku o 1,5 proc., licząc LfL i niższa o 0,5 proc. licząc ogółem.

Spółka podała, że na wyniki czwartego kwartału negatywny wpływ miały: kurs wymiany walut (niekorzystny efekt -2,5 proc.), sprzedaż paliw (-0,3 proc.) i efekt związany z kalendarzem (-0,6 proc.).

Według wstępnych szacunków spółki, w całym 2017 roku sprzedaż wyniosła 88,2 mld euro i wzrosła LfL o 1,6 proc. i o 2,7 proc. ogółem przy stałym kursie wymiany walut. Spółka podała, że nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży LfL, z 3 proc. w 2016 roku.

Jak podała spółka, zmiany są efektem między innymi spowolnienia wzrostu sprzedaży żywności, które było szczególnie widoczne w drugiej połowie roku. Sprzedaż żywności w Brazylii w 2017 r. rosła w znacznie wolniejszym tempie, w związku z deflacją żywności trwającą od czerwca, podczas gdy inflacja cen żywności w 2016 r. była wysoka, szczególnie w drugiej połowie roku. Sprzedaż żywności we Francji i w Europie w 2017 r. wykazała podobne tendencje jak w 2016 r.

Inwestycje za cały 2017 rok wyniosły około 2,1 mld euro czyli niemal 15 proc. mniej w porównaniu do 2,5 mld euro w 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Gigi 2018-01-19 11:55:39

    Z innej beczki; głupotą jest Carrefour 24h w Bydgoszczy.....dla pracowników jak i samych zysków, gdzie nocą w markecie są pustki.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane