Sprzedaż Gino Rossi na poziomie zbliżonym do wzrostu powierzchni handlowej

Property News 1 września 2015 12:10

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Gino Rossi wzrosły o ponad 9 proc. w pierwszym półroczu 2015 r. i wyniosły 136,5 mln zł. Po korekcie o wartość sprzedaży komponentów przychody wyniosły 125,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 11 proc. – zgodny z założoną prognozą na 2015 rok.

Wzrost sprzedaży w obu markach (Gino Rossi i Simple CP) jest na poziomie zbliżonym do wzrostu powierzchni handlowej. W pierwszym półroczu średnia powierzchnia handlowa sieci salonów obuwia Gino Rossi wzrosła o 10 proc., a w sieci odzieży damskiej Simple Creative Products o 13 proc.

- Na wyróżnienie zasługuje dwucyfrowa dynamika sprzedaży detalicznej Simple CP - bardzo dobre wyniki zanotowało Simple w styczniu (+26 proc. wzrostu r/r), marcu (+40proc. wzrostu r/r) i maju (+17 proc.  wzrostu r/r). W tym roku, wcześniej niż w zeszłym, wprowadzono do sklepów kolekcję wiosna-lato Simple, co pozytywnie wpłynęło na generowane wzrosty sprzedaży w początkowej części sezonu np. marcu. W segmencie obuwia wzrost sprzedaży detalicznej w pierwszym półroczu był mniejszy niż w segmencie odzieży.

Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) Grupa Gino Rossi wypracowała 5,8 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł 8,8 mln zł. Na poziomie wyniku netto Grupa Gino Rossi zanotowała w pierwszym półroczu 2015 r. zysk netto w wysokości blisko 2 mln zł, wobec 2,4 mln zł zysku netto w pierwszym półroczu ubiegłego roku.
W samym 2Q 2015 wynik netto wyniósł 2,9 mln zł, co stanowiło wzrost o ponad 30 proc. r/r, mimo wysokich jednorazowych kosztów finansowych związanych z wcześniejszym wykupem obligacji.

- Zgodnie z przyjętą strategią dla Grupy Kapitałowej, w przypadku marki Gino Rossi przykładamy szczególną uwagę do podnoszenia marży brutto na sprzedaży, aby w przeciągu 2 najbliższych lat podnieść ją o około 5-6 punktów procentowych. Natomiast w spółce Simple CP, gdzie marża jest już bliska docelowej, duży nacisk zostanie położony na wzrost skali działalności. W Polsce jest możliwość otwarcia jeszcze około 20 salonów Simple CP - komentuje Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,61

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.