PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sprzedaż LfL koncernu LPP spada przez spadek liczby klientów w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2015 13:53

Sprzedaż LfL koncernu LPP spada przez spadek liczby klientów w centrach handlowych

W I kwartale 2015 roku spółka LPP SA, właściciel 5 marek odzieżowych (RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY) osiągnęła przychód ze sprzedaży na poziomie 1 003 mln zł, czyli 6 proc. więcej rdr. Pod koniec marca br. firma dysponowała 1528 salonami o łącznej powierzchni niemal 750 tys. mkw, co oznacza wzrost na poziome 23,5 proc. rdr.

Od początku stycznia do końca marca br. spółka wypracowała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 23,7 mln zł, natomiast przychody ze sprzedaży w tzw. sklepach porównywalnych w I kwartale 2015 roku spadły o 0,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Na wyniki w I kwartale wpływ miał spadek wartości waluty rosyjskiej, przy równoczesnym wysokim kursie dolara. Ponadto cała branża obserwuje w Polsce spadek  liczby klientów odwiedzających centra handlowe – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. Nasze działania koncentrujemy obecnie na redukcji kosztów –  negocjujemy warunki najmu powierzchni handlowych i inwestujemy na nowych rynkach, by dywersyfikować ryzyko i źródła przychodów – dodaje. 

Ze względu na sytuację polityczno-gospodarczą, LPP podjęło decyzję o czasowym wstrzymaniu rozwoju sieci w Rosji oraz na Ukrainie, natomiast istniejące już w tych krajach sklepy funkcjonują bez zmian. - To dla nas bardzo ważny region, a sprzedaż w Rosji utrzymuje się na wysokim poziomie, dlatego z uwagą obserwujemy warunki dla inwestycji i nie wykluczamy dalszego rozwoju sieci w tych krajach w kolejnych latach – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Zgodnie z przyjętą strategią firma kontynuuje debiuty na nowych rynkach. W I kwartale 2015 roku marka RESERVED zadebiutowała na Bliskim Wschodzie. Dotychczas otwarto salony w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a w drugiej połowie roku planowane są otwarcia sklepów w Arabii Saudyjskiej oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ciągu najbliższych sześciu lat LPP, we współpracy z lokalnym franczyzobiorcą, planuje uruchomić na Bliskim Wschodzie około 30 salonów swoich marek. Równolegle LPP rozwija działalność w Europie Zachodniej – firma kontynuuje rozpoczęte w 2014 roku inwestycje w Niemczech – do końca marca bieżącego roku otwarto w tym kraju 6 salonów RESERVED, a w ciągu najbliższych trzech lat ma ich być około 30. Nakłady na działania wizerunkowe, których celem jest przede wszystkim budowanie rozpoznawalności marki na tym rynku wynoszą 4 mln euro w skali roku.

Produkty wszystkich marek LPP dostępne są on-line w Polsce. Obecnie sprzedaż internetowa stanowi niemal 2 proc. przychodów grupy, ale tempo wzrostu sprawia, że firma inwestuje w tę formę sprzedaży także na innych rynkach. Oferta RESERVED jest dostępna w sieci w Niemczech i Czechach, a  w II półroczu wystartuje sklep on-line tej marki na Słowacji. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • pracownik cropp 2015-09-15 22:35:54

    Tną koszty, żeby do kieszeni prezesa wpadały kolejne tysiące, a od pracownika wymaga się, żeby pracował jak robot na pełnych obrotach, Ciągłe cięcia etatów, jeden robi za trzech.

  • p 2015-05-12 18:14:48

    Ja już nie kupuję w RESERVED. Koszulki po kilku praniach z przodu wyglądają jak SITO. Niestety, ale jakość ich odzieży się pogorszyła i to bardzo. Większość chyba szyta ze zleżałych materiałów

  • klinet 2015-05-12 15:05:43

    Napiszcie jak klienci w Niemczech reagują na fakt, że sweter po 1 praniu nadaje się do kosza. To jest bardzo interesujący temat. Czy Niemiec wydaje ciężko zarobione euro na towar jednorazowy?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,06

  • Min

    2,05

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7973

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane