Sprzedaż Stokrotki w IV kw. wzrosła ponad rynek dzięki nowym otwarciom

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2018 14:45

Sprzedaż całkowita w sklepach Stokrotka w czwartym kwartale 2017 r. wzrosła o 11,7 proc. – wynika z danych Nielsena, przekazanych przez spółkę Emperia. Jest to więcej niż wzrost w kategorii „supermarkety”, który wyniósł 6,1 proc. i więcej niż sprzedaż detaliczna za ostatni kwartał ubiegłego roku, którą GUS wyliczył na poziomie 7,4 proc. Natomiast spółka Emperia szacuje, że sprzedaż porównywalna w Stokrotkach w czwartym kwartale 2017 r. wzrosła o 5,5 proc. W całym ubiegłym Stokrotka otworzyła 65 sklepów.

Według Nielsena, w czwartym kwartale 2016 r. wzrost sprzedaży w Stokrotkach wynosił 9,6 proc.

Nielsen podał, iż w kategorii „hipermarkety” wzrost sprzedaży za czwarty kwartał 2017 r. wyniósł 1,5 proc. To mniej niż w analogicznym kwartale rok wcześniej (2,6 proc.).

Według Nielsena, kategoria supermarkety obejmuje sklepy Carrefour poniżej 2500 mkw., Carrefour Market, Simply Market, E.Leclerc poniżej 2500 mkw., Intermarche, Netto, Polomarket, Mila, Tesco poniżej 2500 mkw. Natomiast do kategorii hipermarkety Nielsen zaliczył sklepy Auchan, Tesco powyżej 2500 mkw., Carrefour powyżej 2500 mkw.,E.Leclerc powyżej 2500 mkw. i sklepy b1.

Przypomnijmy, że na koniec 2017 roku sieć sklepów Stokrotka liczyła łącznie 437 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2016 roku było 372 sklepy. Oznacza to, że siec powiększyła się w ubiegłym toku o 65 placówek. W czwartym kwartale 2017 roku otwarto łącznie 33 sklepy (w tym 15 sklepów franczyzowych), zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W całym 2017 roku otwarto łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 sklepów zostało zamkniętych. Wydatki inwestycyjne wyniosły 58,9 mln zł. Zarząd oczekuje, że do końca w 2018 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 120 nowych sklepów.

W styczniu tego roku spółka otworzyła 5 sklepów, a zamknęła 6, natomiast w lutym zostały otwarte dwie placówki. Obecnie sieć liczy zatem 438 sklepów.

Z prezentacji Emperii Holding wynika, że sprzedaż porównywalna w sklepach Stokrotka w czwartym kwartale 2017 r. wzrosła o 5,5 proc., w porównaniu do inflacji na poziomie 5,6 proc. Za cały rok 2017 sprzedaż LFL wzrosła o 2,8 proc., podczas gdy inflacja za ten okres, dla kategorii żywność i napoje bezalkoholowe, według danych GUS wyniosła 4,2 proc. 

Sprzedaż LFL w styczniu 2018 r. wzrosła w Stokrotkach o 5,3 proc. Natomiast sprzedaż ogółem w styczniu wzrosła rok do roku o 12,8 proc.

Średnia miesięczna sprzedaż z mkw. w Stokrotce IV kw. 2017 wynosiła 1 459 zł względem 1337 w IV kw. 2016 i była wyższa o 9,1 proc. Przy czym wyższa sprzedaż jest w sklepach Stokrotki otwartych niedawno - w latach 2013-15 - na poziomie 1520 zł/mkw. W tym samym czasie cały segment supermarketów zwiększył sprzedaż z mkw. z 1 338 w IV kw. 2016 roku do 1 425 zł w IV kw. 2017 roku. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,59

  • Śr

    3,49

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3903

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane