Średnie sieci handlowe najbardziej obawiają się nowego podatku

Autor: Money.pl 31 sierpnia 2016 10:00

Już jutro wchodzi w życie podatek od handlu detalicznego. Większość sklepów chce jego unieważnienia, ale znaczna część zastanawia się nad tym co zrobić, aby uniknąć jego płacenia - podaje money.pl.

Wiele sklepów próbuje uniknąć nowej daniny i przerzucić jej koszty na swoich dostawców. Jeszcze zanim prezydent złożył podpis pod ustawą, część sklepów już zaczęła żądać dodatkowych rabatów. Money.pl przypomina, że pod koniec lipca z prośbą w tej sprawie zwróciła się do swoich dostawców Stokrotka, która prosiła o obniżkę w wysokości 1,4 proc.

Portal przypomina, że większość sieci handlowych działa na minimalnych marżach, a zatem nowy podatek może zabrać nawet całość ich zysków.

Cytowany przez money.pl Marek Czachor, analityk Erste Securities, zwraca uwagę, że najbardziej przerażone wizją nowej daniny nie są wcale największe sieci, lecz te średniej wielkości. Jak dodaje dla Polomarketu, Piotra i Pawła czy Almy koszty mogą okazać się duże, bo nie mają takiej skali jak Lidl czy Biedronka.

Więcej czytaj w money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zorro 2016-08-31 23:21:07

    Autor wskazuje które sieci mogą pójść ścieżką ALMY, czyzby Polo i PiP były następne?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.