Stały klient wydaje w e-sklepie do 5 razy więcej niż nowy

Autor: Agata Lejman, ekspert SalesBee 13 kwietnia 2016 09:35

Zdobywanie nowych klientów w e-commerce jest podstawą rozwoju. Nie wolno zapominać o budowaniu z nimi relacji i wzbudzaniu w nich poczucia lojalności. Według danych SalesBee stały klient wydaje jednorazowo w sklepie internetowym do 5 razy więcej niż nowy gość. Dlatego warto zadbać o zadowolenie stałych użytkowników i odpowiednio motywować do kolejnych zakupów.

Dobrym fundamentem dla nawiązania relacji jest e-mail już po pierwszym zakupie z prostym, ale wiele znaczącym podziękowaniem. Nowy klient poczuje, że nie jest tylko źródłem zarobku, ale partnerem, na którym nam zależy i o którego dbamy. Za tym powinna stać cała filozofia firmy, która pracuje nie tylko nad powiększaniem sprzedaży, ale przede wszystkim nad jak najlepszym spełnianiem potrzeb konsumenta. Krótkie podziękowanie, informacje podsumowujące zamówienie i propozycja zakupu komplementarnych produktów do obecnie zamówionych, to dobry początek dłuższej „znajomości”.

Oczywiście należy zadbać o to by klient wyraził zgodę na przesyłanie mu informacji innych niż tylko te dotyczącego jego zamówienia. Gdy e-sklep dysponuje już takim pozwoleniem musi jeszcze odpowiednio wpisać go w swój system CRM by stworzyć bazę klientów. Dzięki temu można pobudzić użytkowników do kolejnych zakupów. Należy pamiętać o tym, że jeśli klient nie chce dostawać wiadomości reklamowych to należy uszanować jego decyzję i nie wysyłać ich wbrew jego woli. Trzeba pamiętać także, że na każdym etapie klient musi mieć możliwość zrezygnowania z mailingów.

Personalizacja to podstawa

Warto pamiętać że, najefektywniejszymi wiadomościami są te personalizowane – to trend, który będzie w dalszym ciągu podbijał e-commerce. Według danych SalesBee prosta segmentacja – na przykład na kobiety i mężczyzn połączona z personalizacją i dopasowaniem do rodzaju wcześniej kupowanych produktów poprawia wyniki mailingu o 20-30 proc. Dzięki temu można też uniknąć sytuacji, gdy klienci irytują się otrzymywaniem wiadomości, które zupełnie ich nie interesują.

W e-sklepach oferujących produkty, które należy kupować cyklicznie, np. soczewki kontaktowe czy kosmetyki, warto skorzystać z potęgi mailingu w jeszcze inny sposób. Służą do tego narzędzia typu salesbooster, które zbierają, porządkują i przygotowują do wykorzystania Big Data za pomocą specjalnych automatycznych narzędzi. Dzięki nim można użyć informacji o tym co i kiedy kupował konkretny konsument i wysłać mu wiadomość przypominającą o możliwości ponownego zamówienia ulubionego produktu, kiedy ten kupiony za pierwszym razem powinien już się kończyć. To samo narzędzie można też zastosować w innych branżach, np. jeśli gość sklepu kupił pierwszą część trylogii o prokuratorze Szackim, można wysłać mu wiadomość z pytaniem czy jest zadowolony z lektury załączając jednocześnie ofertę kupna pozostałych tomów oraz innych kryminałów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    6,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.