Starsze centra handlowe potrafią skutecznie bronić się przed młodszą konkurencją

Property News 22 stycznia 2013 10:14

Takim przykładem jest gdański Manhattan, w sąsiedztwie którego powstała Galeria Bałtycka. Właściciel galerii wdrożył strategię „4RE" (remodelingu, rekomercjalizacji, rebrandingu i repozycjonowania), która przełożyła się na istotny wzrost liczby klientów i wysokość obrotów.

- Wprowadzenie strategii "4RE" w Manhattanie zaowocowało ogromnym sukcesem, którego przejawem był między innymi duży wzrost obrotów - mówi Jakub Miciński, Asset Manager w firmie Sirius Investments Sp. z o.o., która zarządza Manhattanem w imieniu właściciela - australijskiego funduszu APN Retail Fund.

- Bezpośrednio po pierwszym etapie zmian, to jest w 2011 roku, obroty centrum wzrosły o 26 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a w 2012 o kolejne 10,2 proc. rok do roku - dodaje Miciński.

Rekomercjalizacja, remodelling, repozycjonowanie i rebranding to strategia, która jest z powodzeniem wdrażana od 2009 roku w obiekcie. Efektem tych zmian jest pojawienie się w galerii 23 nowych marek (na ogółem 70 lokali handlowych), a także systematyczny wzrost footfallu.

Rekomercjalizacja
Obecny właściciel Manhattanu to australijski fundusz APN Poland Retail Found, kupił obiekt - wówczas dwuletni - w 2006 r. W międzyczasie zmieniły się warunki na gdańskim rynku centrów handlowych, w związku z tym wymagania i aspiracje konsumentów. Zasadniczej zmiany wymagał tenant mix. Sirius Investments, rozpoczął rekomercjalizację w 2009 r. od zmiany operatora spożywczego, którym został, debiutujący w Trójmieście, supermarket delikatesowy Piotr i Paweł. Od tego momentu co roku pojawiali się w Manhattanie nowi "anchorzy" i inni najemcy uzupełniający dotychczasową ofertę: Charles Voegele, CCC, powiększony lokal drogerii Rossmann, C&A, Empik, KappAhl, sklep jubilerski YES, kawiarnie Cafe Club i Starbucks, sklep komputerowy X-Kom, salon kosmetyków profesjonalnych Bikor, Centrum Medyczne Polmed czy kręgielnia MK Bowling. Szczególnie owocny pod względem nowej oferty był ubiegły rok, kiedy to pojawiły się: ekstremalna kawiarnia Baltic Place, Sklep Koszykarza, Sklep Biegacza, Centrum Piłkarskie R-Gol, kawiarnia Pesca Fresca, a przede wszystkim unikalny w skali kraju najemca - Biblioteka Manhattan.

Repozycjonowanie
Dzięki wprowadzeniu do oferty Manhattanu teatru, galerii sztuki i biblioteki, stał się on unikalnym połączeniem oferty komercyjnej i kulturalno-rozrywkowej. - (...) Dzisiaj Manhattan to "miasto w pigułce" - oprócz 70 sklepów, kawiarni i restauracji, znajdują się tu również przychodnia, klinika stomatologiczna, dietetyczka, apteka, salon fryzjersko-kosmetyczny, klub fitness, myjnia samochodowa, kantor, biuro podróży, czy szkoła języków obcych. No i oczywiście Centrum Sztuki i Rekreacji Manhattan. Od trzech lat, w centrum mieści się Teatr Znak - jedyna taka instytucja kulturalna w centrum handlowym w Polsce - mówi Katarzyna Szczycińska, dyrektor centrum handlowego.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane