Statystyczny zamożny Polak zarabia miesięcznie powyżej 7,1 tys. zł brutto

Autor: Marcin Rupiński, CEO Royal Ad   15 marca 2016 14:51

Według raportu KPMG, polski rynek dóbr luksusowych zamknął rok 2015 na poziomie 14,3 mld zł. To o 13 proc. więcej względem poprzedniego. Każdego roku ten segment powiększa się o nowe produkty, które napędzają i tak prężnie działający biznes.

Rodzimy rynek dóbr luksusowych, w porównaniu z tymi światowymi, jest dość młody. Dopiero po roku 1990, światowe marki premium zaczęły dostrzegać potencjał w polskim konsumencie. Początkowo, przejawem tego była ciekawość, która od kilku lat przekłada się na realną sprzedaż. Polacy po prostu stali się bogatsi. Zaczęli inwestować, również w siebie, a dokładniej w swoje pomysły, które przynoszą im niebagatelne zyski.

Ze względu na liczne ograniczenia, dopiero od kilku lat możemy śmiało powiedzieć, że istnieje polski rynek dóbr luksusowych. Niewątpliwym przełomem było wkroczenie producentów światowych marek z tego segmentu, którzy nie tylko narzucili Polsce określone trendy, ale również zmusili do rywalizacji firmy krajowe.

Według raportu KPMG zamożną lub bogatą można nazwać osobę, której roczne dochody brutto przewyższają 85 tys. złotych. W 2015 roku takich osób było 969 tys. Statystyczny zamożny Polak zarabia miesięcznie powyżej 7,1 tys. złotych brutto. Najbogatsi są nazywani high net worth individuals. Mianem HNWI określa się osobę, która posiada płynne aktywa o wartości przekraczającej 1 mln dolarów. W Polsce jest 43 tys. mieszkańców, którzy zaliczają się do tej grupy.

W naszym kraju, najbardziej dochodowymi są branże motoryzacyjne, nieruchomościowe, odzieżowe, czy kosmetyczne, a wiec wszystkie te, które oferują klientowi przedmioty użytkowe, nie ekstrawaganckie. Polacy muszą mieć poczucie dobrze wydanych pieniędzy. Jednakże sytuacja z roku na rok ulega zmianie, bowiem eksperci z KPMG mówią, że obecnie najszybciej rosnącym jest segment usług hotelarskich i SPA.

W pierwszej kolejności, zakupy dóbr luksusowych dokonywane są w centrach handlowych. Na drugim miejscu natomiast jest Internet. W badaniu KPMG 43% ankietowanych przyznało, że zakupy marek premium robi właśnie przez Internet.

W sieci bardzo łatwo można dotrzeć do potencjalnego klienta. Dzięki różnym technologicznym konfiguracjom i odpowiednim parametrom, reklama wyświetli się u kogo tylko chcemy. Stąd też, tak duża aktywność marek premium w Internecie. Doskonałym przykładem jest polska Galeria Handlowa Vitkac. Do końca 2015 roku miała wyłącznie sklep stacjonarny. W związku z licznym zainteresowaniem ze strony klientów, Galeria od stycznia 2016 roku uruchomiła sklep internetowy.        
Jednak sama obecność w sieci nie gwarantuje marce wysokiej sprzedaży. Wszystkie produkty z segmentu premium muszą mieć stosowną historię oraz idealne opakowanie. Bogaci i zamożni muszą wiedzieć za co płacą oraz mieć poczucie wyjątkowości, dlatego ważne jest aby kreacja reklamowa produktu była dostosowana do odbiory. 

Od 2008 roku liczba bogatych Polaków wzrosła dwukrotnie, natomiast w tym roku przekroczy ona ponad milion. Do 2018 roku zamożni rodacy wygenerują przychód rzędu 210 mld złotych. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.