Stokrotka i Polomarket walczą o udziały w rynku supermarketów

Autor: www.dlahandlu.pl 28 czerwca 2016 11:30

Stokrotka i Polomarket walczą o udziały w rynku supermarketów fot. shutterstock

Od początku roku największe sieci supermarketów uruchomiły łącznie 47 nowych sklepów. Najaktywniejsze sieci to Stokrotka - 24 otwarcia (netto 17) i Polomarket z 10 nowymi placówkami, która odrabia straty po podziale spółki.

Na rynku supermarketów działa ciągle bardzo wielu graczy, co oznacza, że w przyszłości możemy spodziewać się dalszej konsolidacji tego segmentu rynku lub wyjścia z niektórych podmiotów. Od początku roku najbardziej aktywnym podmiotem pod względem ekspansji jest sieć Polomarket, która zainwestowała już w 10 nowych placówek i obecnie ma ich prawie 290. Spółka Market-Detal prowadząca sieć Mili od początku roku uruchomiła dwie placówki i liczy obecnie 188 sklepów. Sieć Stokrotka według miesięcznych raportów sprzedaży otworzyła 24 sklepy (netto 17) i liczy około 345 placówek. Intermarche (według informacji na stronie sieci) w 2016 roku zainwestowało w 7 supermarketów i aktualnie ma ich ponad 230. Sieć Piotr i Paweł (według informacji na stronie sieci) otworzyła od stycznia 3 sklepy i ma ich około 140. Sieć Alma otworzyła w 2016 roku jeden sklep w Łodzi w Galerii Matejki w miejsce zamkniętego w lutym sklepu w Manufakturze. Sieć liczy 49 sklepów.

Według raportu Fundacji Republikańskiej w 2014 roku w Polsce, w dużym formacie działało 2270 supermarketów. W rozwój sieci i otwarcia nowych sklepów inwestuje większość graczy obecnych na rynku. To oczywiście zależy od przyjętej strategii oraz kondycji finansowej firmy. W kanale nowoczesnym format supermarketów jest segmentem rynku o największej roli polskich podmiotów. Związane jest to z historią rozwoju tego formatu w latach dziewięćdziesiątych, gdy powstawały wówczas pierwsze polskie sieci sklepów, najczęściej skupione wokół silnej grupy hurtowej. Zagraniczne sieci w takiej sytuacji jako najłatwiejszy cel wybrały sobie segment hipermarketów w dużych miastach, w którym nie miały praktycznie żadnej konkurencji. Dopiero w kolejnych latach zaczęły rozwijać się również w formacie supermarketów. Polskie i zagraniczne sieci, rozwijają w tym segmencie najczęściej własne sklepy, choć jest kilka wyjątków, jak sieć Intermarche, która w większości opiera się na modelu franczyzowym. Zachodzące zmiany na rynku i dopasowanie się do nich przez sieci supermarketów dają im duże szanse na dalszy rozwój.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Kupa 2016-07-02 10:42:18

    Po pierwsze zawsze mozna zmienic prace. Po drugie trzeba bylo sie uczyc. Po trzecie i tak wszystkich was zastapia kasy samoobslugowe. Jedynie towar na polki wykladac beda... imigranci.

  • zojda 2016-07-01 09:56:38

    Tylko za jaką cenę Stokrotka otwiera sklepy ?Pracując w takim sklepie ,pracownik nie ma żadnych przywilejów jest traktowany jak śmieć na zasadzie murzyn zrobił swoje i może odejść ,montowane kasy to zabytek z lat 90 chyba kupowane używane często nawalają a kasjerzy muszą płacić za to ze kasa nie nadaje się do użytku ,a pensje sa minimalne ,tylko obiecanki podwyżek ,co miesiąc, za to kierownicy chwalą się sklepami, na których nic nie robią .Dobrze jest zbijać kokosy na cudzej krzywdzie ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.