Stokrotka ruszy z własną logistyką mięsa i wędlin

www.portalspozywczy.pl 27 sierpnia 2013 18:08

Emperia Holding, właściciel supermarketów Stokrotka, zgodnie z nową strategią wdraża m.in. nowy koncept marketingowy i nowe logo, a także asortymentowy. Do końca 2013 roku zakończy się pierwsza faza rebrandingu, a w październiku Stokrotka wdroży logistykę świeżego mięsa i wędlin.

- Do końca 2013 roku zrealizujemy pierwszą fazę rebrandingu. Do końca września musimy zatwierdzić koncept remodelingu i rebrandingu sieci. Będziemy chcieli zmienić logo na wszystkich sklepach do końca tego roku - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding. 
Nowa strategia marketingowa Stokrotki zakłada odświeżenie wizerunku sklepów. Zmieniona zostanie wizualizacja zewnętrzna oraz wewnętrzna sklepów.
23 września zostanie uruchomiony nowy wzorcowy sklep Stokrotka. - 23 września nastąpi uruchomienie nowego sklepu wzorcowego w Dąbrowicy. To będzie nowa Stokrotka, sklep wzorcowy. Każdy kolejny sklep będzie już uruchamiany zgodnie z nowym wzorem - mówi prezes Emperii.
1 lipca Stokrotka uruchomiła własną logistykę. Otwarte zostało centrum dystrybucyjne w Teresinie pod Warszawą oraz osiem magazynów regionalnych w Polsce. To właśnie logistyka jest jednym z najważniejszych elementów nowej strategii dla sieci Stokrotka. Ponad 90 proc. dostaw do supermarketów będzie realizowanych poprzez własny system dostaw i ten wskaźnik ma zostać osiągnięty do końca października.
- Na koniec października 2013 roku nastąpi osiągnięcie wskaźnika 90 proc. dostaw towarów do sklepów z własnej logistyki. Dopiero wprowadzenie dostawców pozwoli uzyskać te parametry, a zakładaliśmy, że uda się ich pozyskać w czwartym kwartale - dodaje.
Koszty logistyki w drugim kwartale sięgnęły 3,1 mln zł. Prezes zapowiada również, że w październiku Stokrotka uruchomi też logistykę świeżego mięsa i wędlin.
- Duże wyzwanie przed nami to uruchomienie logistyki świeżych produktów. Chcemy wprowadzić mięso na magazyn centralny, co przełoży się na wyższe marże. Testy mięsa rozpoczynamy na początku września i pierwsze sklepy będą zaopatrywane w mięso i wędliny, a proces planujemy zakończyć w październiku - mówi Kalinowski.
Prezes sygnalizuje też wdrożenie w pierwszym kwartale 2014 roku nowych rozwiązań informatycznych, których koszty sięgną 1,5-3,0 mln zł.
- Jesteśmy na etapie krótkiej listy podmiotów, które takie narzędzia nam wdrożą - mówi prezes.
Sieć supermarketów Stokrotka na koniec drugiego kwartału 2013 roku liczyła 203 sklepy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.