Stoppoint: Cyfrowe terminale w sieciach handlowych zdynamizują e-commerce

Autor: pr 30 czerwca 2017 14:34

Cyfrowe terminale ClickPoint pojawią się w sieciach detalicznych oraz na stacjach paliw. Technologia dotykowego terminala umożliwi, poza bieżącą obsługą sprzedaży w punkcie, także zamawianie usług cyfrowych i szerokiej gamy usług opartych o logistykę , jak również wysyłanie i odbiór przesyłek kurierskich oraz dokonywanie zwrotów do sklepów e-commerce.

Pierwsze testy z sieciami przeprowadzone zostaną na przełomie października i listopada. Odpowiedzialna za ten biznes jest notowana na NewConnect spółka Stoppoint S.A., znana m.in. z usług kurierskich pod brandem “Stacja z Paczką by Stoppoint”, realizowanego w ponad 900 stacjach paliw PKN Orlen.

Pierwsze w Polsce tego typu cyfrowe terminale do zamawiania produktów i usług online zintegrowane będą  z usługą logistyczną. Klienci sklepów, drogerii, czy stacji benzynowych będą mogli więc za ich pośrednictwem nadawać dowolne przesyłki, a także odbierać paczki z produktami zamówionymi online. Terminale umożliwią także  wyszukanie np. jubilera, bądź szewca i zlecenie naprawy biżuterii, czy obuwia. W ten sposób możliwe będzie m.in. wysłanie walizki do serwisu, bądź garnituru do pralni czy krawca.

- Możliwości naszych terminali będą praktycznie nieograniczone. Stanowią one bowiem - tak samo jak smartfon, czy strona www - końcówkę sieci teleinformatycznej. Z tą przewagą, że zostaną zintegrowane z usługami logistycznymi – podkreśla Damian Puczyński, prezes zarządu Stoppoint S.A. - Ktoś, kto posiada dziś smartfon, dysponuje tak naprawdę pilotem do swojej rzeczywistości - czy to społecznościowej, czy internetowej, może zamówić dowolny produkt, a potem - dzięki usługom kurierskim - odebrać go w dowolnym miejscu i o dowolnej porze - dodaje.

Terminal umożliwi zmierzenie i zważenie przesyłki, a także wydrukowanie samoprzylepnej etykiety. To podstawowa usługa, której dziś nie ma na rynku. Dziś taką etykietę trzeba wydrukować w domu, ewentualnie czekać aż pracownik firmy kurierskiej wypełni list przewozowy.

Proces zamawiania produktu w dowolnym e-sklepie będzie można zacząć więc w telefonie komórkowym, a dokończyć na terminalu w placówce sieci handlowej, albo rozpocząć proces wyboru danej oferty online w terminalu, przy okazji tankowania paliwa na stacji, a sfinalizować na domowym komputerze. - Zamówiony w ten sposób towar będzie można odebrać np. przy kolejnej wizycie na stacji benzynowej, czy w innym punkcie convenience - tłumaczy Damian Puczyński.

Spółka Stoppoint S.A. informuje, że terminal ma stać się tzw. marketplacem dla innych usług.

- Chcielibyśmy stworzyć razem z sieciami convenience pewien rodzaj pola sprzedaży wielu usług i produktów, od naprawy butów, przez zamawianie towarów z internetu, po szeroką gamę innych usług, których dziś nawet nie jesteśmy w stanie jeszcze zdiagnozować - wyjaśnia prezes Stoppoint.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ariel 2017-06-30 15:27:38

    Świetna sprawa, nareszcie zaczniemy gonić świat bo taki typ usług stanie się tam za chwilę normą. Poza tym będzie łatwiej, szybciej i - mam nadzieję - taniej. Trzymam kciuki żeby się udało - bo w naszym kraju nie jest to takie łatwe, biurokracja...

  • innowator 2017-06-30 14:57:54

    Łączenie handlu tradycyjnego offline z usługami cyfrowymi, online i logistyką to nowy trend rynkowy. Fajnie, że w Polsce planowane są takie projekty, bo dziś wciąż jesteśmy w e-commerce daleko za Europą Zach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.