Stowarzyszenie Producentów Pieczywa będzie obalać mity o mrożonym pieczywie

Autor: dlahandlu.pl 26 lutego 2018 13:34

Stowarzyszenie Producentów Pieczywa będzie obalać mity o mrożonym pieczywie Fot. Shutterstock.com

Reprezentanci czołowych producentów branży piekarniczej powołali Stowarzyszenie Producentów Pieczywa. Jego główne cele to promowanie pieczywa jako składnika zbilansowanej diety, w tym również wspieranie najlepszych praktyk w zakresie zdrowego odżywiania, a także obalanie mitów o mrożonym pieczywie do wypieku oraz reprezentowanie branży piekarniczej w zakresie prawnym.

Stowarzyszenie Producentów Pieczywa powstało z inicjatywy przedstawicieli czterech czołowych firm działających w sektorze piekarniczym: Aryzta Polska sp. z o.o., La Lorraine Polska sp. z o.o., Lantmannen Unibake Poland sp. z o.o. oraz Nowel sp. z o.o. Założyciele podkreślają, że powołanie Stowarzyszenia to ważny krok w kierunku konsolidacji branży oraz wspólnego działania na rzecz upowszechniania najwyższych standardów w dziedzinie produkcji i dystrybucji pieczywa oraz wyrobów piekarskich. Powstałe Stowarzyszenie daje także możliwość szerszego reprezentowania interesów sektora piekarniczego w dziedzinie prawnej, społecznej i ekonomicznej.

Dla Stowarzyszenia równie ważne będą działania ukierunkowane na konsumentów, a zwłaszcza promocję konsumpcji pieczywa opartą o rzetelne informacje o jego wartościach odżywczych i miejscu w zbilansowanej diecie dorosłych i dzieci. Zgodnie z raportem GUS w Polsce spożycie pieczywa spada. W 2015 roku Polacy zjedli o 2,5 kg pieczywa mniej niż w 2014, a spożycie roczne wyniosło nieco ponad 45 kg na osobę. Wpływ na malejącą konsumpcję pieczywa ma przede wszystkim moda na zdrowe odżywianie i niska świadomość właściwości zdrowotnych pieczywa. Jedną z przyczyn jest także niska jakość niektórych produktów piekarniczych dostępnych na rynku.

Propagowaniu konsumpcji pieczywa będą służyć działania edukacyjne oraz bliska współpraca z ekspertami do spraw żywienia i dietetyki, zaangażowanie partnerów handlowych, mediów oraz liderów opinii. Jest to istotne zwłaszcza w kontekście informowania o właściwościach i zaletach mrożonego pieczywa do wypieku, wokół którego narosło wiele nieprawdziwych mitów.

- Współczesny konsument oczekuje pełnej informacji na temat spożywanych produktów. Klienci szukają na sklepowych półkach zdrowych wypieków, z „czystą etykietą”, czyli bez konserwantów i emulgatorów. Stowarzyszenie wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom poprzez budowanie świadomości wartości odżywczych pieczywa oraz wyjaśnianie, na czym polega proces jego produkcji w nowoczesnych zakładach piekarniczych. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu konsumenci docenią istotną rolę pieczywa w codziennej zbilansowanej diecie. – podkreśla Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PK 2018-02-27 09:32:32

    A jasne, wiem dlaczego to robicie. właśnie schulstad ogłosił, że oddał w PL największą fabrykę ever. Super dojazd mają, bo im S3 budują, także nas zawalą najlepszym na świecie pieczywem zdrowiuśkim, że ho ho!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.