Stowarzyszenie Twoja Sprawa krytykuje reklamę napoju Sprite

Autor: wirtualnemedia.pl 5 września 2014 11:04

Według Stowarzyszenia Twoja Sprawa spot napoju Sprite pokazujący nieudaną scenę miłosną pary nastolatków wpisuje się w tendencję do seksualizowania coraz młodszych dziewcząt. - #PrawdaJestTaka, że rozebraliście nastolatkę - ocenia organizacja i zachęca do krytykowania marki w social media - czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl.

Udostępniony w połowie lipca spot Sprite'a zatytułowany „#prawdajesttaka, że bez mamy ani rusz!" pokazuje parę całujących się nastolatków. Chłopak zdejmuje dziewczynie bluzkę, ale nie daje rady rozpiąć biustonosza, co wprawia oboje w zakłopotanie.

Klip w ciągu półtora miesiąca zanotował na YouTubie ok. 875 tys. wyświetleń. Kreację reklamy przygotowała agencja McCann.

Przeczytaj także:

 

Reklamę mocno skrytykowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, oceniając, że jest ona przykładem seksualizowania coraz młodszych dziewcząt.

- Sypialnia chłopca jest pełna pluszaków, zabawek i naklejek, co sugeruje, że nie może mieć on więcej niż 15 lat. Kontekst sytuacyjny wskazuje, że jest to pierwsza próba intymnego zbliżenia - wylicza organizacja w komunikacie zamieszczonym na jej stronie internetowej. - #PrawdaJestTaka, że producenci klipu poszli po linii najmniejszego oporu, uznając, że uwagę widza może zatrzymać tylko półnaga kobieta z obfitym biustem. Co więcej, tym razem nie wystarczyła już nawet dorosła kobieta, zdecydowano się rozebrać nastolatkę (nawet jeśli zatrudniona aktorka jest pełnoletnia) - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.