Strata ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka za 2014 rok wyższa o blisko 40 mln zł rdr.

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2015 09:13

Strata ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka za 2014 rok wyższa o blisko 40 mln zł rdr.

Skonsolidowane przychody Grupy Czerwona Torebka ze sprzedaży z działalności kontynuowanej wyniosły w 2014 roku 230,8 mln PLN i były o 46 proc. wyższe od przychodów zrealizowanych w roku 2013 (158,3 mln zł). Jednocześnie strata ze sprzedaży wyniosła 78 mln zł wobec 38 mln zł i była o 40 mln zł wyższa rdr. Strata z działalności operacyjnej zwiększyła się do poziomu 35,7 mln zł wobec 25,6 mln zł, czyli była o 10 mln zł wyższa. Strata z działalności kontynuowanej powiększyła się do 56,7 mln zł z 29 mln zł, czyli o 27,7 mln zł. Strata netto za rok obrotowy wzrosła z 47,8 mln zł do 129, 9 mln zł i była wyższa o 82,1 mln zł. Strata przypadająca na jedną akcję wzrosła z (- 0,79 zł) w 2013 roku do (- 1,73 zł) w 2014 roku.

Strata z działalności zaniechanej (sprzedana sieć Małpka Express) wzrosła z 18,7 mln zł do 73,1 mln zł, czyli była wyższa o 54,4 mln zł. Przychody ze sprzedaży Małpki SA wyniosły 160,4 mln zł w 2014 roku wobec 52,4 mln zł w 2013 roku i były wyższe o 108 mln zł. Grupa aktywów związanych z działanością zaniechaną zostały wycenione na 424,8 mln zł, a zobowiązania 155,5 mln zł. Wartość księgowa spółki Małpka SA na dzień nabycia wyniosła (-10,3 mln zł), zaś wartość firmy rozpoznana na dzień nabycia to 263,4 mln zł, a cena sprzedaży podmiotu to 362,3 mln zł. W ostatnim roku otwartych zostało 130 nowych sklepów Małpka Express, a cała sieć osiągnęła poziom ponad 300 lokalizacji. - Otrzymaliśmy bardzo dobrą propozycję sprzedaży Małpki, którą po rozważeniu możliwych scenariuszy rozwoju Grupy postanowiliśmy przyjąć. Każdy z projektów, które wprowadziliśmy na rynek, rozwinęliśmy i później sprzedaliśmy, zajmuje dzisiaj pozycję lidera w swoim segmencie, czego również życzymy Małpce. Transakcja powinna być w najbliższym czasie zamknięta, co oznacza że do Grupy wpłynie kwota 362 mln zł (37,6 mln zł w akcjach, a pozostała część na rachunki bankowe w ciągu 36 miesięcy od zamknięcia transakcji red.) - powiedział Paweł Ciszek, prezes zarządu.

Przychody z tytuły sprzedaży nieruchomości spadły ze 120 mln zł w 2013 roku do 80 mln zł w 2014 roku. Obecnie Grupa posiada zapas w postaci nieruchomości wartych 80 mln zł, a także pasaże i inne obiekty handlowe, które mogą zostać szybko sprzedane za kwotę ok. 100 mln zł. Grupa jest w trakcie zaawansowanych negocjacji dotyczących sprzedaży nieruchomości. 

Suma bilansowa Grupy w 2014 roku wynosi ponad 1,1 mld PLN i utrzymuje się na poziomie z roku 2013. Rentowność segmentu nieruchomości kształtuje się na poziomie ponad 51 mln PLN, a wszystkie nieruchomości wchodzące w skład tego segmentu mają wartość prawie 490 mln PLN.
- Grupa Czerwona Torebka zachowuje płynność finansową, akceptując przejściowo ujemną rentowność - powiedział Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy.

W roku 2015 działalność Grupy Czerwona Torebka będzie się koncentrować na segmencie nieruchomości i handlu, a w szczególności e-commerce (Merlin.pl), którego rozwój pozwoli Grupie na osiągnięcie wzrostu wartości. W ramach sieci Dyskontów Czerwona Torebka działa 37 placówek (na koniec 2014 roku - 31 sklepów - red.) , z czego 26 powstało w 2014 roku.

Na GPW akcje Czerwonej Torebki na przestrzeni ostatnich 5 tygodni potanialy z 3,79 zl (17.02.2015) do 3,14 zl dzisiaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.