Strategia Carrefoura przynosi efekty

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2017 10:22

Strategia Carrefoura przynosi efekty fot. shutterstock.com

Przychody sieci Carrefour w Polsce w trzecim kwartale 2017 roku wyniosły 484 mln euro i były wyższe niż rok wcześniej o 4,4 proc., licząc LfL – poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. To wynik lepszy niż dla całej grupy, która zwiększyła przychody LfL o 0,5 proc.

Raportowane wyniki pokazują, iż działania Carrefoura, przynoszą dobre efekty. Sieć rozwija strategię omnichannel, która polega m.in. na łączeniu zakupów online z odbiorem w sklepie stacjonarnym sieci. Spółka modernizuje swoje hipermarkety i rozwija franczyzową sieć Carrefour Express. Firma nie stroni od nowych technologii, oferując rozwiązania typu marketplace, czy aplikację MyCarrefour, a także odważnie wychodzi z nowościami, jak np. kasy samoobsługowe w małych sklepach, czy nietypowe usługi typu „SąSiadki”.

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska informował, że w porównaniu do wszystkich innych krajów, w których Carrefour jest obecny, w Polsce wprowadzanych jest najwięcej rozwiązań cyfrowych.

Grupa Carrefour zanotowała w trzecim kwartale łącznie 21,86 mld euro przychodów. Licząc po stałym kursie wymiany walut, sprzedaż grupy wzrosła o 1,9 proc. Natomiast przychody w Polsce, liczone w ten sposób, zwiększyły się o 6,4 proc.

Po dziewięciu miesiącach 2017 roku przychody Carrefoura w Polsce wyniosły 1,45 mld euro i były wyższe rok do roku o 4,3 proc. licząc LfL i o 6,3 proc., licząc w po stałym kursie walutowym. Cała grupa miała w tym czasie przychody na poziomie 64,9 mld euro, co oznacza wzrost odpowiednio o 1,5 proc. i 2,8 proc.

Spółka ocenia, że rodzimy rynek francuski pozostaje dla niej „wyzwaniem”. Tutaj sprzedaż Carrefoura w trzecim kwartale tego roku obniżyła się o 0,9 proc., do 10 mld euro. Licząc trzy kwartały łącznie, wyniki były już nieco lepsze – sprzedaż we Francji wzrosła w tym okresie o 0,5 proc., do 29,4 mld euro. Według stałego kursu wymiany walut spadek w trzecim kwartale był głębszy - wyniósł 1,3 proc., natomiast za trzy kwartały narastająco grupa Carrefour we Francji zanotował o,1 proc. wzrostu.

Warto zauważyć, iż Polska jest jednym z najlepiej rozwijających się rynków w Grupie Carrefour. W trzecim kwartale w Europie, pod względem wzrostu sprzedaży LfL, nasz kraj wyprzedziła tylko Rumunia, ze wzrostem sprzedaży o 9,2 proc. Wyniki lepsze niż Polska notuje jeszcze Argentyna (wzrost o ponad 16 proc.).

Spółka spodziewa się, że w całym 2017 roku przychody, liczone po stałych kursach walut, wzrosną o 2-4 proc. Wydatki na inwestycje wyniosą 2,3-2,3 mld euro.

Na koniec trzeciego kwartału grupa posiadała ponad 12 tysięcy sklepów, w tym 1,5 tys. hipermarketów, 3,2 tys. supermarketów, 7,3 tys. sklepów convenience oraz 171 marketów cash&carry. Ponad połowa sklepów działa na rodzimym rynku francuskim. 

  • xyz 2017-10-20 12:36:31

    Niech się Carrefour pochwali na jakim poziomie oferuje płace w swoich sklepach. Pracowałem tam kiedyś w czasie studiów i coś wiem o warunkach pracy w tej firmie.

    Przyjmowanie co poniedziałek po 30-40 osób w każdym hipermarkecie to był standard. Po miesiącu jak zostawała z tej grupy w porywach 1/5 osób z naboru to był cud.

    A oni tylko ciągle tym co pracowali mówili jak to nikt nie potrafi pracować, i tak naprawdę łaskę robią że tych ludzi zatrudniają.

  • manager 2017-10-19 14:54:03

    a Tesco na to niemożliwe :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,50

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane