Strategia Carrefoura przynosi efekty

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2017 10:22

Strategia Carrefoura przynosi efekty fot. shutterstock.com

Przychody sieci Carrefour w Polsce w trzecim kwartale 2017 roku wyniosły 484 mln euro i były wyższe niż rok wcześniej o 4,4 proc., licząc LfL – poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. To wynik lepszy niż dla całej grupy, która zwiększyła przychody LfL o 0,5 proc.

Raportowane wyniki pokazują, iż działania Carrefoura, przynoszą dobre efekty. Sieć rozwija strategię omnichannel, która polega m.in. na łączeniu zakupów online z odbiorem w sklepie stacjonarnym sieci. Spółka modernizuje swoje hipermarkety i rozwija franczyzową sieć Carrefour Express. Firma nie stroni od nowych technologii, oferując rozwiązania typu marketplace, czy aplikację MyCarrefour, a także odważnie wychodzi z nowościami, jak np. kasy samoobsługowe w małych sklepach, czy nietypowe usługi typu „SąSiadki”.

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska informował, że w porównaniu do wszystkich innych krajów, w których Carrefour jest obecny, w Polsce wprowadzanych jest najwięcej rozwiązań cyfrowych.

Grupa Carrefour zanotowała w trzecim kwartale łącznie 21,86 mld euro przychodów. Licząc po stałym kursie wymiany walut, sprzedaż grupy wzrosła o 1,9 proc. Natomiast przychody w Polsce, liczone w ten sposób, zwiększyły się o 6,4 proc.

Po dziewięciu miesiącach 2017 roku przychody Carrefoura w Polsce wyniosły 1,45 mld euro i były wyższe rok do roku o 4,3 proc. licząc LfL i o 6,3 proc., licząc w po stałym kursie walutowym. Cała grupa miała w tym czasie przychody na poziomie 64,9 mld euro, co oznacza wzrost odpowiednio o 1,5 proc. i 2,8 proc.

Spółka ocenia, że rodzimy rynek francuski pozostaje dla niej „wyzwaniem”. Tutaj sprzedaż Carrefoura w trzecim kwartale tego roku obniżyła się o 0,9 proc., do 10 mld euro. Licząc trzy kwartały łącznie, wyniki były już nieco lepsze – sprzedaż we Francji wzrosła w tym okresie o 0,5 proc., do 29,4 mld euro. Według stałego kursu wymiany walut spadek w trzecim kwartale był głębszy - wyniósł 1,3 proc., natomiast za trzy kwartały narastająco grupa Carrefour we Francji zanotował o,1 proc. wzrostu.

Warto zauważyć, iż Polska jest jednym z najlepiej rozwijających się rynków w Grupie Carrefour. W trzecim kwartale w Europie, pod względem wzrostu sprzedaży LfL, nasz kraj wyprzedziła tylko Rumunia, ze wzrostem sprzedaży o 9,2 proc. Wyniki lepsze niż Polska notuje jeszcze Argentyna (wzrost o ponad 16 proc.).

Spółka spodziewa się, że w całym 2017 roku przychody, liczone po stałych kursach walut, wzrosną o 2-4 proc. Wydatki na inwestycje wyniosą 2,3-2,3 mld euro.

Na koniec trzeciego kwartału grupa posiadała ponad 12 tysięcy sklepów, w tym 1,5 tys. hipermarketów, 3,2 tys. supermarketów, 7,3 tys. sklepów convenience oraz 171 marketów cash&carry. Ponad połowa sklepów działa na rodzimym rynku francuskim. 

  • xyz 2017-10-20 12:36:31

    Niech się Carrefour pochwali na jakim poziomie oferuje płace w swoich sklepach. Pracowałem tam kiedyś w czasie studiów i coś wiem o warunkach pracy w tej firmie.

    Przyjmowanie co poniedziałek po 30-40 osób w każdym hipermarkecie to był standard. Po miesiącu jak zostawała z tej grupy w porywach 1/5 osób z naboru to był cud.

    A oni tylko ciągle tym co pracowali mówili jak to nikt nie potrafi pracować, i tak naprawdę łaskę robią że tych ludzi zatrudniają.

  • manager 2017-10-19 14:54:03

    a Tesco na to niemożliwe :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.