Strategia omnichannel zwiększa sprzedaż o 25 proc.

Autor: pr 20 kwietnia 2016 09:55

Omnichannel to rozwiązanie które znajduje zastosowane w mniejszych e-sklepach. Dane SalesBee pokazują, że dzięki narzędziom automatyzacji marketingu można zwiększyć wyniki sprzedaży średnio o 25 proc.

Jak wynika z badań SalesBee problemem e-sklepów jest to, że tylko 9 proc. osób, które odwiedzają jego stronę, dodaje produkty do koszyka, a zakup finalizuje zaledwie 3 proc. Często powodem takiego zachowania konsumenta jest nieprzystosowanie sklepu do potrzeb kupującego.

Podstawą omnichannel jest spójność oferty i informacji o produktach we wszystkich kanałach, zarówno sprzedaży, jak i obsługi klienta. Cena produktu i jego opis powinny być takie same w każdym medium, z którego korzysta e-sklep. Istotne jest również, zadbanie o to, by przechodzenie między kanałami było proste i intuicyjne. Sklep oferujący jednocześnie kontakt mailowy, telefoniczny, poprzez formularz kontaktowy lub live chat dostępny na stronie oraz przez media społecznościowe będzie nie tylko sprawniejszy w komunikacji z klientami. Za pomocą social media może również prezentować produkty i zespół e-sklepu promując nie tylko asortyment, ale również samą markę sklepu. Dobierając platformy mediów społecznościowych, z których będzie korzystać firma, warto uwzględnić nie tylko te najpopularniejsze (jak Facebook i Twitter), ale również zastanowić się nad tym, z których korzystają klienci stanowiący grupę docelową sklepu i włączyć je do kanałów komunikacji. Jeśli sklep prowadzi sprzedaż produktów popularnych wśród młodzieży, to warto skorzystać na przykład z Pinteresta, Instagrama i Snapchata.

Narzędzia automatycznego marketingu typu salesbooster zapamiętają przyzwyczajenia i poprzednie wybory klientów kupujących w e-sklepie, segmentują ich na grupy i pozwolą na spersonalizowanie kontaktu. Dzięki temu będą podpowiadać odpowiednio dobrane produkty, ułatwiając i przyśpieszając zakupy. Programy tego typu reagują na bieżące zachowania konsumenta na stronie i automatycznie mogą przeprowadzać akcje mające skłonić go do zakupu, np. oferując rabaty i promocje w czasie rzeczywistym czy wyświetlać komunikat powstrzymujący konsumenta przed porzuceniem pełnego koszyka. Narzędzia typu salesbooster łączą dane ze wszystkich urządzeń, z jakich korzysta konsument za pomocą technologii x device. Dzięki temu powstaje jeden pełen profil klienta e-sklepu, który można wykorzystać do segmentacji i personalizacji w kontakcie z nim.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.