Strategia Walmarta jest skuteczna. Detalista zmniejsza dystans do Lidla i Aldiego

Autor: dlahandlu.pl za chainstoreage.com 18 sierpnia 2017 11:09

Walmart odnotował lepsze niż oczekiwano wyniki za drugi kwartał. Sprzedaż rosła zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w kanale internetowym.

Całkowity przychód firmy Walmart za okres kończący się 31 lipca br. wzrósł o 2,3 proc., do poziomu 123,3 mld USD, przewyższając tym samym oczekiwania analityków. Wizty w sklepach w USA wzrosły o 1,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sprzedaż like-for-like, z wyłączeniem paliwa, wzrosła o 1,7 proc.. To był 12. z rzędu kwartał zakończony wzrostem sprzedaży. 

Transakcje online wzrosły aż o 60 proc., dzięki licznym inwestycjom detalisty, w tym przejęciu takich e-sklepów jak Moosejaw i Modcloth, oraz rozszerzeniu asortymentu.

Zysk netto sprzedawcy spadł o 23 proc. do 2,9 mld USD, czyli do 96 centów na akcję.

Walmart szczególny wzrost sprzedaży zanotował w kategorii żywności. Sieć zanotowała w tej kategorii najlepszy wynik od pięciu lat, co jest nie bez znaczenia wobec najgroźniejszych konkurentów: sieci Aldi, Lidla i Amazona.

Neil Saunders, dyrektor zarządzający GlobalData Retail, powiedział, że kontynuacja inwestycji Walmarta w niskie ceny przyczyniła się do sukcesu sieci w sprzedaży produktów spożywczych. 
- Sektor spożywczy wchodzi w jedną z najtrudniejszych faz. Uważamy, że Walmart jest na dobrej drodze do dalszych wzrostów i sprosta presji cenowo-marżowej - powiedział Saunders. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,82

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane