Strefa Zero z produktami Żywca ma trafić do 30 tys. sklepów w Polsce

Autor: PAP 14 marca 2018 14:55

Rynek piwa w Polsce zmienia się, bo Polacy coraz większą uwagę zwracają na zdrowy tryb życia - mówili przedstawiciele Grupy Żywiec na konferencji. Żywiec stawia na Strefę Zero, czyli piwa bezalkoholowe i marki premium.

"Polacy nie będą pić więcej piwa, ale będą pić inaczej. (...)Postawiliśmy na marki premium, bo skoro Polacy nie wypiją więcej piwa, to muszą pić lepiej" - powiedziała Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Żywca.

Rynek piwa jest stabilny, konsumpcja na mieszkańca utrzymuje się na poziomie około 100 litrów - dodała Magdalena Brzezińska, senior corporate affairs manager Żywca

Zdaniem Brzezińskiej na rynku widać nowe trendy. Duży wpływ mają na nie millenialsi, którzy jej zdaniem w ciągu 3 lat będą stanowili 40 proc. konsumentów piwa.

"Zrobiliśmy badania na temat tego, jakie są dominujące trendy piwne. Przede wszystkim jest to różnorodność. (...) 25 proc. osób deklaruje, że piwa bezalkoholowe i z małą ilością alkoholu to jest coś co ma znaczenie" - powiedziała.

Zdaniem Brzezińskiej konsumenci coraz mniej zwracają uwagę na cenę czy ulubiony smak, bo chcą ciągle próbować nowych rzeczy. W 2017 r. na rynek trafiło ponad 1600 nowych piw, z czego tylko niecałe 5 proc. stanowił tradycyjny lager. Konsumenci piwa coraz większa uwagę zwracają również na tradycję, lubią wiedzieć skąd pochodzi wybierany przez nich produkt, są uważniejsi, czytają etykiety i skład produktu.

Grupa Żywiec przygotowuje w tym roku nowości dopasowane do zaobserwowanych na rynku trendów.

"Tym razem stawiamy na styl IPA, czyli India Pale Ale. Żywiec proponuje sesyjną wersję tego piwa. Planujemy również nowy smak Dzikiego Sadu" - powiedziała.

Żywiec stawia też na Strefę Zero, czyli piwa bezalkoholowe. Spółka wprowadza portfel marek napojów, które w ogóle nie zawierają alkoholu. Docelowo Strefa Zero z produktami Żywca ma trafić do około 30 tysięcy sklepów w Polsce.

"Od tygodnia jest dostępny Heineken 0,0 proc. Wprowadzamy dwa nowe smaki - grejpfrut z pomarańczą i jabłko z miętą" - poinformowała Magdalena Brzezińska.

Grupa Żywiec, notowana na GPW od 1991 r., warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. Spółka miała w 2017 r. 258,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 272,57 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 2 231,62 mln zł w 2017 r. wobec 2 392,61 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż piwa wyniosła 11 236 hl w 2017 r. wobec 11 689 hl rok wcześniej. Sprzedaż krajowa spadła do 10 759 hl z 11 275 hl w 2016 r., a eksport wzrósł do 477 hl z 414 hl.(PAP Biznes)

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.