Supermarketyzacja - nowy trend w handlu detalicznym (infografiki)

Autor: dlahandlu.pl na podstawie raportu LZ Retailytics 31 stycznia 2018 13:34

Supermarketyzacja - nowy trend w handlu detalicznym (infografiki) Fot. Shutterstock.com

Dziś prawdziwych dyskontów już nie ma. Ich czas minął bezpowrotnie. Jeśli są jeszcze tacy, który świętują sprzedaż niemarkowych produktów z palet, już wkrótce srogo się zawiodą. Wprawdzie na rynku wciąż prym wiodą dyskonty - ale teraz są to dyskonty inteligentne, które zmieniają się w supermarkety. Supermarketyzacja to nowa dyskontyzacja. A nowej (r)ewolucji przewodzą ALDI Süd i Nord oraz Lidl - wynika z raportu LZ Retailytics ,,Dyskonty – supermarkety jutra".

Supermarketyzacja to modne i nośne hasło. Zdaniem analityków, jest to trend, który wynika z pewnej konieczności, pod którą rozumieją swego rodzaju stagnację wzrostów na nasyconych rynkach europejskich. Jak na każdym trendzie, tak i na tym można zyskać, jak i stracić.

Eksperci LZ Retailytics wskazują na sieci Lidl i Aldi jako te, które coraz śmielej i bardziej niż kiedykolwiek przedtem wkraczają w obszary zarezerwowane dotąd dla supermarketów -  świeżość, serwis, marki i promocje. W przeciwieństwie do uznanych graczy, dyskonty wciąż mają duży potencjał: mogą po prostu rozwinąć asortyment według potrzeb - i to z pewnością jest ich kluczową przewagą nad konkurentami.

W tym roku Aldi stanie się numerem dwa na europejskim rynku spożywczych sieci detalicznych, ustępując miejsca tylko Schwarz Group (Lidl), a wyprzedzając takich "wyjadaczy" jak Carrefour i Tesco. Co więcej, perspektywy wzrostu dla Lidla i Aldiego są o wiele większe niż przypadku innych graczy - pokazują dane LZ Retailytics.

Mniej znaczy więcej! To była niepisana maksyma takich sieci, jak Aldi, Lidl, Biedronka, Netto oraz  innych dyskontów spożywczych przez kilkadziesiąt lat. Mniej znaczy więcej - to było myślenie, które uczyniło je potęgami handlu detalicznego, ale i spowodowało wiele zagrożeń z perspektywy branżowych konkurentów. Ale, jak wskazują eksperci LZ Retailytics, nadchodzą nowe porządki. Mniej znaczyło więcej. Teraz dyskonty wychodzą do klienta z coraz bogatszą ofertą, a niektóre z nich nawet nie wzbraniają się przed określeniem "supermarket".

Czytaj także: ANIKo - nowy koncept wizualny sklepów ALDI (galeria)

O tym, że idzie nowe, świadczy też komunikacja dyskonterów. Kto mógłby jeszcze kilka lat temu przypuszczać, że Heidi Klum będzie się przechadzać po alejkach sklepowych Lidla, a sygnowane jej nazwiskiem ubrania trafią do 10 tys. sklepów w 28 krajach? Kto by przewidział, że świąteczna reklama sieci Aldi Süd będzie równie ekskluzywna jak Johna Lewisa? To właśnie zmiana wizerunkowa jest najbardziej zaskakująca dla rynkowych ekspertów.

Aldi Nord inwestuje w nową koncepcję sklepów kilka miliardów euro, stawiając na całkowite wizualne przeciwieństwo dotychczasowej filozofii firmy. Jak pokazują dane z raportu LZ Retailytics, Aldi będzie numerem dwa wśród europejskich detalistów już w 2018 roku. Czy jest to kolejny krok w kierunku objęcia międzynarodowego przywództwa? Naprawdę międzynarodowego, bo obejmującego  rynki także poza Europą.

Zarówno Aldi, jak i Lidl stale pracują nad poprawą produktywności. W przeciwieństwie do innych formatów, takich jak hipermarkety i do pewnego stopnia supermarkety, dyskonty "przedłużają" swoje sklepy, aby dostosować je do rozbudowywanych linii produktów, czym realizują ideę "supermarketyzacji". A większe sklepy oznaczają w końcu wyższą sprzedaż - zauważają analitycy LZ Retailytics.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,89

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane