PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin Wielkanocy

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2016 12:07

Świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin Wielkanocy Fot. za Shutterstock.com

Przed świętami kupujemy więcej, nasze oczy przeszukują półki w poszukiwaniu produktów charakterystycznych dla Wielkanocy i, co ważne, do koszyka częściej niż zazwyczaj wkładamy artykuły premium. Jak się okazuje, wielkość naszych wydatków zależy także od tego, czy święta wielkanocne są w marcu czy kwietniu - wynika z badania przeprowadzonego przez sieć Netto.

Nasze świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin. Jeśli Wielkanoc wypada
w marcu, wydajemy mniej, niż gdyby miała miejsce w kwietniu. W marcu świąteczny stół zastawiamy także bardziej ciężkostrawnymi potrawami – kupujemy więcej mięs, wędlin oraz ciast. W kwietniu do koszyka wkładamy więcej owoców i warzyw, różnego rodzaju nowalijek, ziół, przypraw, kwiatów i ozdób świątecznych. Późniejsze święta łączą się także z początkiem sezonu ogrodowego i grillowego.

Wzmożony ruch związany z Wielkanocą można zaobserwować już na 2-3 tygodnie przed świętami. Największe oblężenie sklepy spożywcze przeżywają właśnie teraz, tj. w tygodniu bezpośrednio poprzedzającym Wielkanoc, kiedy sprzedaż w sklepach rośnie o ok. 25 proc.

Przed Wielkanocą notuje się wzmożone zainteresowanie produktami premium oraz zainteresowanie klientów nowymi smakami. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, wiele sieci spożywczych wprowadziło marki premium. W tym czasie do naszych koszyków częściej niż zazwyczaj wkładamy również alkohole z tak zwanej wyższej półki. 

W wielkanocnym koszyku nie może zabraknąć majonezu. Netto stawia na regionalizację i konsekwentnie wydłuża półkę z majonezami. Sieć handlowa Netto w tym czasie – poza markami własnymi Quallio i Fittio – oferuje kilka rodzajów majonezów, m.in. Kielecki, Mazurski, Motyl oraz Winiary. Przed Wielkanocą Polacy coraz chętniej szukają także nowych sosów smakowych. 

Przed świętami Wielkanocnymi koszyk rośnie o ok.15 proc. - W tym okresie klienci wydają zdecydowanie więcej niż przeciętnie; koszyk zakupowy w Netto wzrasta w tym okresie nawet o kilkanaście procent – mówi Daniel Grabka, dyrektor zakupów Netto Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.