Święta nie pomogły zarobić Tesco w Europie, sieć wspomina o konkurencji w Polsce

Autor: www.dlahandlu.pl 12 stycznia 2017 09:43

Święta nie pomogły zarobić Tesco w Europie, sieć wspomina o konkurencji w Polsce for. za tescoplc.com

Tesco podało wyniki za trzeci kwartał roku finansowego 2016/17 (okres 13 tygodni zakończony 26 listopada). W tym czasie sprzedaż Grupy LfL wzrosła o 1,5 proc., natomiast sprzedaż LfL w okresie świątecznym (okres 6 tygodni zakończony 7 stycznia) wzrosła o 0,3 proc.

W ciągu 19 tygodni (trzeci kwartał plus okres świąteczny) sprzedaż LfL Grupy wzrosła o 1,1 proc. Sprzedaż w samej Wielkiej Brytanii wzrosła o 1,4 proc., sprzedaż międzynarodowa spadła o 0,1 proc., sprzedaż w Europie również spadła o 0,1 proc., a w Azji pozostała na tym samym poziomie.

Jeśli chodzi o sam okres świąteczny, sprzedaż LfL wzrosła w Wielkiej Brytanii o 0,7 proc., ale spadła w Europie (o 1,5 proc.) i w Azji (o 0,7 proc.)

Tesco podkreśla, że w Europie dobre wyniki w trzecim kwartale na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji przyczyniły się do zrównoważenia wpływu ostrej konkurencji rynkowej w Polsce.

Poniżej video z komentarzem Dave Lewisa, szefa Grupy Tesco:

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marcin 2017-01-17 11:31:19

    Chociaż mam Tesco na piechotę obok domu, to od wielu lat wolę dojeżdżać na zakupy do Auchan, a mniejsze sprawunki robić w okolicznych małych sklepikach. Tesco tylko awaryjnie ale podczas tych wizyt wystarczy dostrzec beznadziejna jakość tej sieci więc nie dziwię się jeśli chodzi o wyniki - to w święta był jedyny hipermarket w którym było pusto i wokół którego świetnie prosperuja mniejsze sklepy. Przede wszystkim:

    - tragiczne zaopatrzenie - z reguły większości rzeczy nie ma na półkach, jak w PRL

    - tragiczna obsługa - zawsze ale to zawsze popsuta ponad połowa kas samoobslugowych, albo wystawiona masa karteczek że nie mozna płacić kartą; permanentne kolejki ale nie z powodu dużej liczby klientów ale w dniach i godzinach szczytowym otwarte jest tylko 25% kas mimo że nastawiali ich kilkadziesiąt; obsługa na kasach gdzieś tak 5x wolniejszy i niepożądane w porównaniu do innych marketów

    - tragiczna jakość produktów "świeżych" - rozmiękłe warzywa i owoce prawie zawsze, obok ryb i mięsa nawet ciężko

    przechodzić, tak śmierdzi

    - ceny, nawet promocyjne z gazetki, wyższe od cen normalnych z Auchan, Lidla, Biedronki itd.



    Marzę o tym aby wynieśli się także z tej lokalizacji koło mnie i sprowadziło się tam coś normalnego, na co sądząc po zapadającej się frekwencji jest coraz większa szansa

  • mirek 2017-01-16 11:54:25

    Ostatnie moje 2 zakupy z 5 w Tesco zakończyły się przypadkami:

    1. Chcąc kupić produkt pracownicy twierdzili, że to ni ich albo nie wiedzieli jak sprzedać ( 4 os. uczestniczyły z Kierownikiem)

    2. Nie chcieli mnie wypuścić po transakcji kartą - oczywiście na samoobsługowej (tesco nie stać na wykwalifikowanych pracowników, bo jak są to stażyści) - bo im w systemie nie widać. Pokazałem sciągnięcie z karty i nic. Zagroziłem policją jak mnie nie wypuszczą. No i wypuścili pod warunkiem podania tel. Za parę minut zadzwonili, że ok. Kierownik i pracownicy tragedia.

  • Ola 2017-01-12 15:28:11

    Przede wszystkim drogo!!!!!!!!!!!!!! Wszystko kupiłam duuuuuużo taniej gdzie indziej . Warzywa 4x taniej w dyskoncie Trójka . Mięso w ubojniach . Trochę w Stokrotce , trochę w Lidlu , cukier (była promocja po 1,99zl za kg )i mleko najtaniej we Frega24 . Dziwi mnie,że rządzący Tesco nie porównują cen jak klient i nie dostosowują cen do konkurencji.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.