System kaucji za butelki jest zbyt drogi
Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce jest zbyt drogie - taki wniosek rząd wyciągnął z analizy, którą przygotowała firma Deloitte. Wzorowała się na rozwiązaniach niemieckich – informuje serwis gazeta.pl.
Jeśli do 2020 roku Polska nie sprosta unijnym normom w recyklingu odpadów, będzie musiała zapłacić kary. Unia Europejska wymaga, by poziom recyklingu wyniósł 50 proc., a dziś odzyskujemy około 25 proc.
Zgodnie z raportem Najwyższej Izby Kontroli nawet ta liczba jest przeszacowana, ponieważ dziś gminy obliczają poziom recyklingu na podstawie sztywnego wzoru podanego przez Ministerstwo Środowiska. Kiedy do Polski przyjadą unijni kontrolerzy, będą jednak sprawdzać, jak jest naprawdę, a nie na papierze. Samorządy obawiają się, że rząd na nie przerzuci koszt unijnych kar – czytamy na gazeta.pl.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Pn 21:41 Nożownik z galerii w Stalowej Woli usłyszał 18 zarzutów
- Pn 17:44 W Malborku obok Lidla powstanie park handlowy
- Pn 17:39 Resort rolnictwa przygotuje program rozwoju rynków hurtowych
- Pn 15:22 W czasie ferii Polacy więcej i częściej płacili kartami Visa za granicą
- Pn 15:06 Specjaliści ds. handlu i sprzedaży najbardziej poszukiwanymi pracownikami
- Pn 15:00 Piotr i Paweł zamyka placówkę w Krakowie. Sieć liczy 139 sklepów
- Pn 14:59 W ramach programu Dostępność+ sklepy będą budowały podjazdy dla wózków
- Pn 14:56 BIG: Niski poziom czytelnictwa odbija się na kondycji wydawców i księgarzy
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Biedronka w Świeciu była otwarta nielegalnie w niehandlową niedzielę
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł