Szef E.Leclerc: Co trzeci produkt jest sprzedawany w promocyjnej cenie

Autor: Gazeta Wyborcza 6 lipca 2015 09:22

Prezes zarządu E.Leclerc Polska mówi w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej, że jeszcze dwa lata temu udział promocji w całym obrocie sklepów w Polsce był poniżej 25 proc, a teraz jest koło 30 proc., a czasami powyżej 30 proc.

To oznacza, że co trzeci produkt nie jest sprzedawany w normalnej cenie, tylko w promocji.

Jak mówi Jean-Philippe Magre, cały rynek FMCG, zmniejszył się w 2014 roku o 4 proc. To oznacza, że żeby sprzedać za tyle samo co rok wcześniej, trzeba zwiększyć obrót o te 4 proc. Dodaje, że to jest trudne i nawet Biedronce się to nie udało. Deflacja zaskoczyła sieci handlowe, które wierzyły, że Polska jest zieloną wyspą.Szef E.Leclerc tłumaczy, że rynek marek własnych w zeszłym roku odnotował lekki spadek, ponieważ producenci produktów markowych, żeby wspierać sprzedaż, też intensywnie prowadzili promocje. Dzięki temu nie stracili udziałów w rynku. Ale zapłacili za to mniejszym zyskiem.

Jego zdaniem, Polacy są coraz mądrzejszymi nabywcami. Widać w sklepach łowców okazji.

Czytaj więcej w "Gazecie Wyborczej".

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Klientka 2015-07-07 13:03:44

    No i właśnie dla tego robię zakupy w eclercu a nie w innych Biedrach które krzyczą o tanio a tak naprawdę nie dość że nie mają produktów na sklepie to jeszcze są drodzy i oszukują na opakowaniach...!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.