Szef E.Leclerc: Co trzeci produkt jest sprzedawany w promocyjnej cenie

Autor: Gazeta Wyborcza 6 lipca 2015 09:22

Prezes zarządu E.Leclerc Polska mówi w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej, że jeszcze dwa lata temu udział promocji w całym obrocie sklepów w Polsce był poniżej 25 proc, a teraz jest koło 30 proc., a czasami powyżej 30 proc.

To oznacza, że co trzeci produkt nie jest sprzedawany w normalnej cenie, tylko w promocji.

Jak mówi Jean-Philippe Magre, cały rynek FMCG, zmniejszył się w 2014 roku o 4 proc. To oznacza, że żeby sprzedać za tyle samo co rok wcześniej, trzeba zwiększyć obrót o te 4 proc. Dodaje, że to jest trudne i nawet Biedronce się to nie udało. Deflacja zaskoczyła sieci handlowe, które wierzyły, że Polska jest zieloną wyspą.Szef E.Leclerc tłumaczy, że rynek marek własnych w zeszłym roku odnotował lekki spadek, ponieważ producenci produktów markowych, żeby wspierać sprzedaż, też intensywnie prowadzili promocje. Dzięki temu nie stracili udziałów w rynku. Ale zapłacili za to mniejszym zyskiem.

Jego zdaniem, Polacy są coraz mądrzejszymi nabywcami. Widać w sklepach łowców okazji.

Czytaj więcej w "Gazecie Wyborczej".

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Klientka 2015-07-07 13:03:44

    No i właśnie dla tego robię zakupy w eclercu a nie w innych Biedrach które krzyczą o tanio a tak naprawdę nie dość że nie mają produktów na sklepie to jeszcze są drodzy i oszukują na opakowaniach...!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,45

  • Śr

    4,02

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane