Szef firmy FMCG Business Consulting o innowacjach w FMCG

www.portalspozywczy.pl 24 kwietnia 2017 10:44

Pragmatyczne rozwiązania innowacyjne w sektorze FMCG nie rodzą się same. W znakomitej większości przypadków generują je średnie lub duże przedsiębiorstwa poszukujące nowych, efektywnych rozwiązań dla prowadzonych operacji – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Nie bez przyczyny użyłem określenia "pragmatyczne". Dlaczego? Na co dzień powstaje wiele pomysłów i propozycji sektora IT i dostawców sprzętu operacyjnego, którzy próbują znaleźć zastosowanie dla swoich nowych rozwiązań technologicznych – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Na ogół rozwiązania te wyprzedzają potrzeby przedsiębiorców, którzy nie są gotowi do ich zastosowania. Rozwiązania te pojawiają się w dwóch obszarach: twardym, czyli hardware IT, czytniki, beacony, systemy monitoringu, wagi rozpoznające produkty czy nowe energooszczędne wyposażenie oraz w miękkim - software, oprogramowania, aplikacje, RFID, systemy gromadzenia i analizy danych. Obydwa nurty wzajemnie się uzupełniają – tłumaczy ekspert.

– Pracując – mówi Wojciechowicz – od czterech lat jako ekspert przy ocenie projektów innowacyjnych sektora FMCG w całej Europie, nasunęło mi się kilka spostrzeżeń. 

– Handel detaliczny, w sferze innowacji ,,miękkich” koncentruje się na identyfikacji swoich klientów i tworzeniu ich profilu emocjonalnego. Określenie potrzeb konsumentów już nie wystarcza, właściciele sieci handlowych chcą pozytywnie oddziaływać na ich emocje – tłumaczy ekspert.

– Hurt i dystrybucja opracowuje narzędzia do efektywnej kontroli ścieżki dostaw i zachowania jak najwyższych standardów bezpieczeństwa żywności – dodaje.

– Producenci natomiast opracowują w swoich działach R&D nowe technologie zorientowane na oszczędność energii, surowców, wydłużenie terminów przydatności do spożycia przy równoczesnej minimalizacji konserwantów i eliminacji wszelkich innych chemicznych dodatków. Wszystko to przy poszanowaniu wpływu na nasze środowisko naturalne – wyjaśnia Wojciechowicz.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662