Szef Tesco odwiedził Polskę i ma plan naprawczy

Autor: www.dlahandlu.pl 13 kwietnia 2017 10:27

Szef Tesco odwiedził Polskę i ma plan naprawczy Dave Lewis, Chief Executive Officer Tesco, fot. za youtube.com

Sieci Tesco nie idzie w Polsce dobrze - to już potwierdzony fakt. Z ostatniego raportu finansowego sieci wynika, że spółka notuje wzrosty sprzedaży w całej Europie Środkowej oprócz Polski. Szef centrali Tesco - Dave Lewis - w video w którym podsumował działalność firmy poświęcił Polsce dużo uwagi. Okazuje się, że był w naszym kraju w zeszłym tygodniu i ma plan, jak naprawić sytuację.

Dave Lewis kiedy mówił o wyzwaniach międzynarodowych przyznał, że tak naprawdę mówi o Polsce. Sieci szło dobrze w naszym kraju przez 18 miesięcy, ale w ciągu ostatnich 6 miesięcy trend się odwrócił. Niekorzystna sytuacja wynika głównie z silnej i dużej konkurencji, która koncentruje się na Polsce ze względu na siłę zakupową polskiego konsumenta w regionie. Dave przyznaje, że wspólnie z Mattem Davies'em i nowym zarządem byli w naszym kraju w zeszłym tygodniu.

Dave odniósł się również do oszczędności poniesionych w zakresie dystrybucji. - W Polsce nie tylko zdecydowaliśmy się na różnych dystrybutorów, ale także przeprowadziliśmy się do nowego centrum dystrybucyjnego w Poznaniu, co pozwoliło nam zaoszczędzić sporo środków finansowych na kosztach dystrybucji - podkreślił CEO Tesco i dodał, że firma ma jasne plany na przyszłość.

CEO Tesco pod koniec video znowu odniósł się do naszego regionu. - Jeśli mówię o Europie Środkowej, to mam na myśli trzy rynki: Węgry, Czechy i Słowację, gdzie nasza firma rośnie naprawdę bardzo ładnie. No i mamy Polskę, gdzie przez 18 miesięcy było dobrze, a teraz widzimy jak reaguje tamtejszy rynek i musimy się zastanowić jak to naprawić. To właśnie zamierza zrobić Matt Simister. W tym i w zeszłym tygodniu zastanawialiśmy się nad tym aspektem i mamy już plan jak tę sytuację naprawić - podsumował szef Tesco.

Przypomnijmy, wczoraj sieć Tesco podała wstępne wyniki za rok finansowy 2016/2017 (okres 52 tygodni zakończonych 25 lutego 2017 r). Sprzedaż Grupy wyniosłą w tym czasie 49,9 mld funtów w porównaniu do 47,9 mld funtów w roku 2015/2016, co oznacza wzrost przy aktualnych kursach walut o 4,3 proc. Dług netto to 3,729 mld funtów (5,110 mld funtów rok wcześniej). Przychody w Polsce wyniosły 10,832 mld zł (ok. 2 mld funtów) wobec 11,2 mld zł rok wcześniej.

Sprzedaż w Europie wzrosła o 0,9 proc. (wzrost o 2 proc. w pierwszym półroczu i spadek o 0,1 proc. w drugim półroczu). Sieć podkreśla, że sprzedaż spadła w drugiej połowie z powodu coraz bardziej konkurencyjnego środowiska handlowego w Europie, zwłaszcza w Polsce.

Na koniec roku 2016/17 firma posiadała w Polsce 429 placówek (440 rok wcześniej). Zamknięto 11 sklepów, nie było nowych otwarć. Zamknięcie kolejnych 2 zapowiedziano w marcu br. co oznacza, że do sieci należy obecnie 427 sklepów.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ROSOMAK 2017-04-27 01:46:06

    Zarządzanie w TESCO to kpina !!! Tak samo jeśli chodzi o Central-kę jak i w terenie... Są Managerowie którzy wiedzą jak zarządzać ale są jeszcze i tacy którzy szukają Cudotwórców-Zastępców (patrz obładowanie funkcjami jednego z GM do granic ABSURDU) a sami pierdzą w stołek i są do niego mocno przyspawani by nie umknęła im szansa dużej odprawy za wieloletnią pracę...

    TESCO przypomina Klauna w złotych szatach który płynie Titanic-iem na Antarktydę...

    Można tu wiele pisać ale w zasadzie NIC pozytywnego... CHAOS to domena TESCO przy wodogłowiu Zarządzających na wyższych szczeblach...

    Od dawna ceny w TESCO mają się nijak do konkurencji... Może lepiej by ta sieć wróciła nie do podstaw handlu ale do UK wypełniając klauzulę wykonalności BREXIT-u... AMEN...

    Ps... Szkoda tylko Pracowników (tych dobrych) i ich wątpliwej przyszłości (starsi rocznikowo)...

  • etgwt4 2017-04-13 19:38:41

    Jak sie zarządza z Krakowa, to takie są skutki. Żeby było dobre zarządzanie to tylko Warszawa.

  • WAWA 2017-04-13 17:58:38

    Kilka propozycji zmian dla Tesco:

    - powrót do korzeni czyli sklep spożywczo-przemysłowy a nie ciucholand słabej jakości + opony

    - popatrzenie na shoppera i konsumenta

    - posłuchanie mądrych dostawców a nie mądrej centrali w UK

    - focus na najlepsze marki polskie i zagraniczne

    - mocne cenowo in-outy

    - stałą, profesjonalną i decyzyjna kadrę w centrali SUPER WAŻNE

    - czyste i oświetlone sklepy SUPER WAŻNE

    - zero braków na półce

    - produkt z promocji gazetkowej dostępny w sklepie

    czyli suma summarum .. back to basics .. powrót do podstaw handlu, konsekwencja, stała polityka i cierpliwość. oczywiście zamknięcie flop shops i jenoczesnie wsparcie top shops które z racji ogólnej biedy umierają z zespołem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.