Technologia z najwyższej półki w centrach handlowych

Autor: Puls Biznesu 20 października 2017 09:05

Centra handlowe są naszpikowane technologią z najwyższej półki, ale ceny najmu nie rosną. Deweloperzy i najemcy obiektów handlowych inwestują w coraz bardziej wyszukane nowinki technologiczne – informuje „Puls Biznesu”.

Agnieszka Tarajko–Bąk, starszy konsultant w dziale badań rynku i doradztwa JLL mówi, że pojawiają się już pierwsze wirtualne przebieralnie czy elektroniczni doradcy od wina. W drogeriach Rossmann wprowadzono niedawno kasy samoobsługowe, a sieć Leroy Merlin uruchomiła automaty do wystawiania faktur. Również Empik wdraża pionierskie rozwiązania w swoim nowym koncepcie Future Store. Pojawiło się w nim m.in. interaktywne urządzenie multimedialne, które pełni rolę personalnego doradcy klienta. Ułatwia wyszukiwanie produktów, ale też wskazuje do nich drogę i pomaga przy wyborze produktów osobom niezdecydowanym.

Nowe rozwiązania technologiczne wchodzą też do gastronomii. Kiedyś furorę robiły Happy Table, czyli stoliki z czujnikami NFC, które wprowadziła sieć restauracji McDonald’s. Wystarczyło położyć smartfon na stoliku, by za chwilę blat zamienił się np. w tor wyścigowy. Agnieszka Tarajko–Bąk dodaje, że obecnie sieć testuje składanie zamówień za pomocą iPhone’a, ale na razie z tej możliwości skorzystają klienci ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji oraz Australii. Nie wiadomo jeszcze, kiedy do tych państw dołączy Polska. Sieć KFC testuje zaś u nas aplikację Skip The Line, czyli zamawianie posiłków za pośrednictwem smartfona z odbiorem w restauracji, bez konieczności stania w kolejkach.

W galeriach stosuje się też nowoczesne systemy do zarządzania parkingiem. W takie rozwiązanie wyposażono np. otwartą niedawno na warszawskiej Białołęce Galerię Północną. Agnieszka Nowak, dyrektor centrum, tłumaczy, że system pomaga nie tylko zlokalizować wolne miejsce, ale też odczytuje numery rejestracyjne wjeżdżających samochodów, dzięki czemu można łatwo odnaleźć pojazd za pośrednictwem aplikacji mobilnej albo infokiosków ustawionych przy wejściu na parking. Galerie coraz częściej mają własne działy IT, które tworzą dla nich aplikacje ułatwiające poruszanie się po centrum, wyszukiwanie aktualnych promocji czy zapisywanie ulubionych produktów.

Eksperci zapewniają, że zastosowanie innowacji w częściach wspólnych centrum handlowego nie wiąże się jednak ze wzrostem opłat dla najemców.

Więcej w „Pulsie Biznesu”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane