Technologie Quantum Lab optymalizują customer experience

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2017 14:14

Pionier technologii rozpoznawania i analizy ludzkich emocji przez komputery - polska spółka
Quantum Lab - jest wśród 35 firm które dostały się do programu Dubai Future Accelerator
(DFA). W DFA rozwijane są technologie przyszłości - autonomiczne samochody, drukowanie
3D narządów, roboty stawiające budynki, Hyperloop, czy właśnie narzędzia rozpoznawania i
analizy ludzkich emocji na potrzeby podnoszenia jakości obsługi i satysfakcji klientów.

W ramach akceleratora DFA, zespół Quantum Lab podjął wyzwanie jakie postawiła firma DU,
świadcząca usługi telekomunikacyjne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Zadaniem stojącym
przed Quantum Lab jest podniesienie satysfakcji klientów obsługiwanych przez dubajski telekom.
System opracowany przez Quantum Lab będzie monitorować zachowania pracowników contact
centre i zachęcał ich do angażowania pozytywnych emocji w kontakt z klientami. Projekt jest kolejnym
już wdrożeniem gdańskiego zespołu, specjalizującego się w podnoszeniu jakości obsługi klienta w
firmach, gdzie tzw. customer experience jest kluczowe z punktu widzenia przychodu ze sprzedaży.

Stworzona przez Quantum Lab technologia (Quantum CX) jest już z powodzeniem wykorzystywana w sieci restauracji szybkiej obsługi w USA jako narzędzie służące do monitorowania i optymalizowania customer experience. W placówkach wspieranych przez narzędzie, po blisko roku od jego instalacji, miesięczny wzrost przychodów ze sprzedaży był o ponad 15% wyższy niż w grupie kontrolnej.

Sukcesy odnosi również dostępna online Ellen - system do badania emocji wywoływanych przez
materiały video (filmy, seriale, reklamy) wykorzystywany przez stacje telewizyjne, firmy reklamowe i
reklamodawców.

Firma przyjechała więc do Dubaju z w pełni rozwiniętą i skalowalną na różne branże technologią.
- O ile możemy powiedzieć, że retail mamy już opanowany, to praca dla call center firmy obsługującej 8 milionów klientów jest dla nas zupełnie nowym wyzwaniem - mówi Bartosz Rychlicki, CEO
Quantum Lab - Nie dość, że umożliwi nam walidację naszego rozwiązania u tak dużego partnera, to
jeszcze pozwoli nam na stworzenie nowego produktu dla centrów obsługi klienta.

Quantum Lab bada jakość obsługi klienta przy użyciu prostych kamer obserwujących zachowania i
mimikę twarzy uczestników procesu sprzedażowego. Jakość i skuteczność tego rozwiązania leży
jednak w skomplikowanych algorytmach detekcji emocji opracowanego przez firmę narzędzia
nazwanego Quantum Sense. Rozpoznaje ono podstawowe ludzkie emocje (radość, smutek, złość,
zniesmaczenie, zaskoczenie itp.) w oparciu o mimikę twarzy i inne reakcje behawioralne. Technologia
Quantum Sense powstała w wyniku badań naukowych finansowanych przez Narodowe Centrum
Badań i Rozwoju i wsparciu inwestorskim funduszu Black Pearls VC z Gdańska.

Dubai Future Akcelerator to unikatowy program łączący najbardziej innowacyjne firmy na świecie ze wsparciem, jakiego władze w Dubaju udzielają przełomowym rozwiązaniom globalnych wyzwań. Pierwsza edycja programu zakończyła się w grudniu 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane