Tegoroczny Black Friday rekordowy dla centrów handlowych

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2016 09:52

Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City w Warszawie informuje, 25 listopada 2016 "Czarny Piątek" roku był najlepszym piątkiem w historii centrum handlowego, biorąc pod uwagę liczbę odwiedzających. Jego zdaniem, wyprzedaże wyraźnie konsumentom spowszedniały, z kolei noce zakupów nie mają już takiej siły przyciągania, jak wcześniej. Tymczasem Black Friday jest bardzo modny wśród klientów.

Z danych Retail Database, dotyczących akcji specjalnych w polskich centrach handlowych, wynika, że liczba eventów pro-sprzedażowych przygotowanych na tzw. Czarny Piątek wzrosła aż 6-krotnie, w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wówczas mniej, niż 10, obiektów szerzej komunikowało Black Friday. Tym razem, marketerzy postawili na inwestycje w tzw. media mix, czyli zespół elementów oddziałujących na rynek. Szczególnie uwzględnili kanały zasięgowe (billboardy, radio) oraz digital.

– Snapy z promocjami obserwowało blisko 2 tys. użytkowników. Kampania banerowa, która linkowała do strony internetowej centrum handlowego, wygenerowała 40% wzrost ruchu, a akcja mobilna z Qpony dotarła do prawie 26 tys. osób w Poznaniu – zaznacza Agnieszka Juszkis, dyrektor marketingu Posnanii.

Lubelskie Tarasy Zamkowe również postawiły na wielokanałową komunikację, m.in. poprzez spoty w trzech stacjach radiowych, lokalne portale, mobilną reklamę oraz media społecznościowe. Jak podkreśla Katarzyna Wojciechowska-Wójcik, Center Manager, efektem działań był 100% wzrost footfallu, czyli frekwencji, w stosunku do ubiegłorocznego Black Friday. Jej zdaniem, najemcy wykazali duże zaangażowanie, a klienci docenili szeroką gamę promocji. Ponad 50 sklepów i punktów usługowych przygotowało wówczas specjalne oferty.

Na kilka dni przed Black Friday w aplikacji mobilnej można było „potrząsnąć” telefonem i otrzymać bardzo atrakcyjny rabat w Blue City. Tzw. „shake” to angażujący format reklamy mobilnej, szeroko wykorzystywany w aplikacjach mobilnych. Niemal 10 tys. klientów zaangażowało w tę formę odkrywania zniżek, mającą cechy gamifikacyjne – mówi Krzysztof Sajnóg.

Przed Black Friday 2016 w rekordowym stopniu klienci poszukiwali rabatów za pomocą telefonów. W porównaniu z 2015 rokiem, odwiedzalność aplikacji Qpony wzrosła aż o 160%.

– Najlepszą konwersję, a więc stosunek liczbowy wiadomości otrzymanych do odczytanych, miały powiadomienia wysłane w samym centrum handlowym poprzez nadajniki beacon, kiedy klient był już w tak zwanym „shopping mode”, czyli w miejscu zakupów. Otwieralność tych wiadomości z rabatami sięgała nawet 70% – informuje Marcin Lenkiewicz z Qpony.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.