Tesco i Alma najbardziej rozpoznawalnymi e-sklepami z żywnością

Autor: dlahandlu.pl 8 września 2015 13:12

Co piąty polski użytkownik sieci kupił produkty spożywcze w sieci. Internauci, zapytani o to, jakie znają serwisy oferujące takie artykuły, najczęściej wymieniali Tesco i Almę. Na zagranicznych stronach produkty spożywcze nabyło 9 proc. e-konsumentów.

Z najnowszego raportu o rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej można dowiedzieć się, że artykuły spożywcze w sieci choć raz nabyła jedna piąta internautów, robiących zakupy online (21 proc.). Takie zakupy znacząco częściej robią kobiety niż mężczyźni. Produkty z tej kategorii cieszą się też największym zainteresowaniem wśród e-konsumentów między 35 a 49 rokiem życia i osób z wykształceniem wyższym.

W badaniu poproszono użytkowników sieci o spontaniczne wymienienie serwisów internetowych, w których można zakupić produkty spożywcze. Ankietowani najczęściej podawali Tesco i Almę – obie marki wskazało po 18 proc. respondentów. Na trzecim miejscu znalazło się Allegro, które wskazało 7 proc. badanych. Te same firmy znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wymienianych serwisów spożywczych w zeszłorocznym badaniu. 

Okazuje się też, że niemal co dziesiąty polski internauta (9 proc.) już nabył produkty spożywcze na zagranicznych stronach internetowych. Z kolei jedna czwarta (25 proc.) planuje takie zakupy w przyszłości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane