Tesco i Alma rządzą w sieci

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2016 15:46

Tesco i Alma rządzą w sieci Fot. Shutterstock

Marką najsilniej kojarzoną z zakupami online generalnie jest Allegro. Jako znana marka i kojarzona z produktami, dominuje także w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/AGD). Jest ona zdecydowanym liderem serwisów e-handlu w świadomości internautów - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, kolejną marką najczęściej wymienianą przez respondentów jest kolejny serwis aukcyjny – OLX.

W badaniu poproszono badanych o spontaniczne wskazanie serwisów, w których można zakupić produkty z konkretnych kategorii usług/produktów. W przypadku odzieży najpopularniejsze są Allegro (30 proc.), Zalando (23 proc.) oraz Bonprix (8 proc.). 

Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami Tesco (18 proc.) i Alma (14 proc.). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8 proc.) oraz Piotr i Paweł (3 proc.). 

Wśród aptek internetowych najczęściej wymienianą marką jest Dbam o Zdrowie (wymieniona przez 7 proc. respondentów). Gemini i Melissa uzyskały odpowiednio 3 proc. i 2 proc. odpowiedzi. 

Kategoria drogerie/perfumerie internetowe charakteryzuje się kilkoma markami na zbliżonym poziomiew świadomości badanych – aż 4 marki uzyskały zbliżony, najwyższy poziom spontanicznych wskazań – Rossmann (10 proc.), Sephora (9 proc.) i Douglas (8 proc.) na równi z iPerfumy (8 proc.). 

W kategorii serwisów internetowych sprzedających sprzęt RTV/AGD najczęściej wymieniane są Allegro (19 proc.)oraz sklepy internetowe specjalizujące się w takiej ofercie – Media Markt i RTV Euro AGD (po 17 proc.). 

Liderami spontanicznej znajomości serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.) są Empik (17 proc.), Allegro (8 proc.) oraz Merlin (3 proc.). Te trzy marki osiągnęły także najwyższe wyniki w przypadku pytania o znajomość serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.) zdobywając odpowiednio 32 proc. (Empik), 13 proc. (Allegro) i 6 proc. (Merlin).

Także artykuły do domu i ogrodu są najczęściej kupowane poprzez serwis Allegro (17 proc. badanych osób). Respondenci wymieniają też Ikea (7 proc.) i Castorama (6 proc.) jako serwisy oferujące możliwość zakupu tego typu produktów. 

Wśród stosunkowo niewielkiej grupy respondentów, którzy deklarują także dokonywanie zakupów online na serwisach zagranicznych, najczęściej wskazywaną marką jest eBay (19 proc.). Na drugim miejscu badani wymieniali Aliexpress (12 proc.), a na trzecim Amazon (9 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.