Tesco i Alma rządzą w sieci

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2016 15:46

Tesco i Alma rządzą w sieci Fot. Shutterstock

Marką najsilniej kojarzoną z zakupami online generalnie jest Allegro. Jako znana marka i kojarzona z produktami, dominuje także w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/AGD). Jest ona zdecydowanym liderem serwisów e-handlu w świadomości internautów - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, kolejną marką najczęściej wymienianą przez respondentów jest kolejny serwis aukcyjny – OLX.

W badaniu poproszono badanych o spontaniczne wskazanie serwisów, w których można zakupić produkty z konkretnych kategorii usług/produktów. W przypadku odzieży najpopularniejsze są Allegro (30 proc.), Zalando (23 proc.) oraz Bonprix (8 proc.). 

Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami Tesco (18 proc.) i Alma (14 proc.). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8 proc.) oraz Piotr i Paweł (3 proc.). 

Wśród aptek internetowych najczęściej wymienianą marką jest Dbam o Zdrowie (wymieniona przez 7 proc. respondentów). Gemini i Melissa uzyskały odpowiednio 3 proc. i 2 proc. odpowiedzi. 

Kategoria drogerie/perfumerie internetowe charakteryzuje się kilkoma markami na zbliżonym poziomiew świadomości badanych – aż 4 marki uzyskały zbliżony, najwyższy poziom spontanicznych wskazań – Rossmann (10 proc.), Sephora (9 proc.) i Douglas (8 proc.) na równi z iPerfumy (8 proc.). 

W kategorii serwisów internetowych sprzedających sprzęt RTV/AGD najczęściej wymieniane są Allegro (19 proc.)oraz sklepy internetowe specjalizujące się w takiej ofercie – Media Markt i RTV Euro AGD (po 17 proc.). 

Liderami spontanicznej znajomości serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.) są Empik (17 proc.), Allegro (8 proc.) oraz Merlin (3 proc.). Te trzy marki osiągnęły także najwyższe wyniki w przypadku pytania o znajomość serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.) zdobywając odpowiednio 32 proc. (Empik), 13 proc. (Allegro) i 6 proc. (Merlin).

Także artykuły do domu i ogrodu są najczęściej kupowane poprzez serwis Allegro (17 proc. badanych osób). Respondenci wymieniają też Ikea (7 proc.) i Castorama (6 proc.) jako serwisy oferujące możliwość zakupu tego typu produktów. 

Wśród stosunkowo niewielkiej grupy respondentów, którzy deklarują także dokonywanie zakupów online na serwisach zagranicznych, najczęściej wskazywaną marką jest eBay (19 proc.). Na drugim miejscu badani wymieniali Aliexpress (12 proc.), a na trzecim Amazon (9 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    5,96

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane