Tesco i dostawcy sieci chcą poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Wprowadzają innowacje

Autor: dlahandlu.pl 16 grudnia 2015 09:43

Tesco i dostawcy sieci chcą poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Wprowadzają innowacje fot. shutterstock

Tesco wprowadza do swoich 50 hipermarketów w Polsce i Europie Środkowej 14 nowych pomysłów na zagospodarowanie przestrzeni zakupowej, wypracowanych wspólnie z dostawcami sieci.

- Dajemy klientom możliwość spróbowania czy dowiedzenia się więcej o produktach, które kupują, w nowoczesnej, miłej atmosferze” – mówi David Harman, Head of Global Business Unit, odpowiedzialny na projekt ze strony Tesco.

Wśród nowych konceptów znajdziemy m.in. „stację zapachową” przygotowaną przez markę AirWick, dzięki której klienci mają możliwość sprawdzenia zapachów przed zakupem odświeżaczy. Inne rozwiązanie to „The Bar” firmy Diageo – punkt przygotowywania drinków w alejce alkoholowej. Marka Milka przygotowała pluszową krowę, która muzyką sygnalizuje swoją obecność klientom przechodzącym w pobliżu, zaś kolejni partnerzy Tesco zaproponowali zmiany w wyglądzie stoisk w swoich kategoriach czy dodatkowe materiały informacyjne.

Wszystkie te rozwiązania przygotowane zostały dla Tesco i funkcjonują wyłącznie w sklepach sieci. Ich wprowadzenie poprzedziła faza analiz konsumenckich. Wdrażanie nowych konceptów rozpoczęło się w listopadzie. Obecnie funkcjonują one w niemal 50 sklepach Tesco w Europie Środkowej. Zależnie od opinii klientów, projekt może rozszerzyć się na większą liczbę sklepów.

Sklepy w Polsce z nowymi rozwiązaniami: Gdynia Nowowiczlińska, Jelenia Góra, Kraków Kapelanka, Kraków Wielicka, Lublin, Piastów, Warszawa CH Gocław, Warszawa Górczewska, Warszawa KEN. Obecnie Tesco Polska posiada 72 hipermarkety (o powierzchni sprzedaży ponad 2500 m kw.), przy łącznej liczbie 440 sklepów w całym kraju. W styczniu 2015 na rynku działało 86 hipermarketów Tesco, co oznacza spadek o 14 placówek. Na koniec roku finansowego 2014/15 wszystkich sklepów Tesco w Polsce było 449, co oznacza, że ich liczba spadła w ciągu roku o 9.  

Ponadto, Grupa planuje rezygnację z zajmowanej powierzchni i prognozuje, że na koniec roku 2015/2016 w Polsce będzie posiadała 9,692 tys. sq ft, czyli o 8 tys. ( ok. 743,2 mkw) mniej, niż dotychczas. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    12,67

  • Min

    8,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.