Tesco i dostawcy sieci chcą poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Wprowadzają innowacje

Autor: dlahandlu.pl 16 grudnia 2015 09:43

Tesco i dostawcy sieci chcą poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Wprowadzają innowacje fot. shutterstock

Tesco wprowadza do swoich 50 hipermarketów w Polsce i Europie Środkowej 14 nowych pomysłów na zagospodarowanie przestrzeni zakupowej, wypracowanych wspólnie z dostawcami sieci.

- Dajemy klientom możliwość spróbowania czy dowiedzenia się więcej o produktach, które kupują, w nowoczesnej, miłej atmosferze” – mówi David Harman, Head of Global Business Unit, odpowiedzialny na projekt ze strony Tesco.

Wśród nowych konceptów znajdziemy m.in. „stację zapachową” przygotowaną przez markę AirWick, dzięki której klienci mają możliwość sprawdzenia zapachów przed zakupem odświeżaczy. Inne rozwiązanie to „The Bar” firmy Diageo – punkt przygotowywania drinków w alejce alkoholowej. Marka Milka przygotowała pluszową krowę, która muzyką sygnalizuje swoją obecność klientom przechodzącym w pobliżu, zaś kolejni partnerzy Tesco zaproponowali zmiany w wyglądzie stoisk w swoich kategoriach czy dodatkowe materiały informacyjne.

Wszystkie te rozwiązania przygotowane zostały dla Tesco i funkcjonują wyłącznie w sklepach sieci. Ich wprowadzenie poprzedziła faza analiz konsumenckich. Wdrażanie nowych konceptów rozpoczęło się w listopadzie. Obecnie funkcjonują one w niemal 50 sklepach Tesco w Europie Środkowej. Zależnie od opinii klientów, projekt może rozszerzyć się na większą liczbę sklepów.

Sklepy w Polsce z nowymi rozwiązaniami: Gdynia Nowowiczlińska, Jelenia Góra, Kraków Kapelanka, Kraków Wielicka, Lublin, Piastów, Warszawa CH Gocław, Warszawa Górczewska, Warszawa KEN. Obecnie Tesco Polska posiada 72 hipermarkety (o powierzchni sprzedaży ponad 2500 m kw.), przy łącznej liczbie 440 sklepów w całym kraju. W styczniu 2015 na rynku działało 86 hipermarketów Tesco, co oznacza spadek o 14 placówek. Na koniec roku finansowego 2014/15 wszystkich sklepów Tesco w Polsce było 449, co oznacza, że ich liczba spadła w ciągu roku o 9.  

Ponadto, Grupa planuje rezygnację z zajmowanej powierzchni i prognozuje, że na koniec roku 2015/2016 w Polsce będzie posiadała 9,692 tys. sq ft, czyli o 8 tys. ( ok. 743,2 mkw) mniej, niż dotychczas. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane