Tesco, Lidl, Carrefour i Auchan za Biedronką w rankingu Top Marka

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2017 14:21

Piąty raz z rzędu Biedronka zwyciężyła w branży sieci handlowych rankingu Top Marka. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a za nim Lidl – wynika z raportu przygotowanego przez magazyn Press i agencję informacyjną Press-Service Monitoring Mediów.

Przewaga Biedronki nad pozostałymi markami sektora była miażdżąca. Sieć zdobyła ponad dwukrotnie większą liczbę punktów niż każdy z pozostałych brandów w finałowej piątce, przy czym ponad połowę tej sumy stanowiły oceny za zasięg publikacji. Walka o kolejne miejsca była wyrównana. Znajdujące się na 2. miejscu Tesco wyprzedziło markę Lidl zaledwie dwoma punktami, a czwarty Carrefour – trzema. Top 5 zamknął Auchan.

O Biedronce pisano głównie w kontekście zmian w prawie, takich jak podatek handlowy, program 500+ i zakaz handlu w niedziele. Carrefour mógł pochwalić się największą liczbą punktów za wydźwięk publikacji – stanowiły one 25 proc. przekazu.

- Najkorzystniejszy okazał się przekaz o Carrefourze, m.in. dzięki uruchomieniu usługi click & collect, planowanej inauguracji pierwszego w Polsce konceptu Marketplace, w którym producenci będą mogli bezpośrednio oferować  swoje produkty klientom, oraz o innowacyjnym programie SąSiatki bazującym na collaborative economy, czyli ekonomii współpracy – czytamy w raporcie Top Marka w komentarzu Jerzego Wolfa, analityka mediów Press-Service Monitoring Mediów.

Z wyliczeń ekwiwalentu reklamowego wynika, że lider rankingu musiałby wydać ponad 168 mln zł, aby wykupić powierzchnię w prasie równą wartości opublikowanych materiałów. Blisko 120 mln warte były informacje na temat Tesco, a prawie 70 mln przekaz o Carrefourze.

Biedronka była także najczęściej wymienianą marką w internecie – blisko 28 tys. materiałów. Lidl okazał się popularniejszy w sieci niż Tesco, a Auchan aktywniejszy od Carrefoura, o którym jako jedynym publikowano głównie w witrynach ogólnopolskich – 62 proc. przekazu - o profilu specjalistycznym. Pozostałe marki pojawiały się przede wszystkim w serwisach regionalnych. Biedronka to sieć, o której najczęściej pisano na blogach. 

W serwisach społecznościowych doszło do poważnych przetasowań. Najczęściej wzmiankowano o Biedronce – 1,2 mln informacji. Ubiegłoroczny lider – Tesco – znalazł się na 3. pozycji z wynikiem 0,4 mln wzmianek. Na 2. miejscu uplasował się Lidl, który zebrał blisko 0,5 mln informacji. Poza podium znalazły się Auchan i Carrefour – po 0,1 mln informacji. O wszystkich brandach pisano najczęściej na Facebooku. Tesco zauważalne było także na Twitterze, a Lidl - na YouTube i Instagramie. Analiza materiału pod względem płci autorów wpisów wykazała, że większość stanowiły kobiety.

W X edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,83

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane