Tesco ma pomysł na swoją przyszłość w Polsce. Wprowadza nowy format supermarketu

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 1 grudnia 2017 14:41

Tesco ma pomysł na swoją przyszłość w Polsce. Wprowadza nowy format supermarketu Supermarket Tesco w Irlandii. Fot. Shutterstock

Tesco planuje rozwinąć nowy format supermarketu w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji. Projekt zakłada cztery do sześciu placówek w największych miastach każdego z tych krajów – informuje serwis esmmagazine.com.

Nowy koncept nie posiada jeszcze nazwy. Wiadomo, że będzie rozwijany w nowych lokalizacjach, choć brana jest pod uwagę także modernizacja już istniejących placówek.

Nowy format sklepu będzie skupiał się przede wszystkim na świeżej żywności oraz produktach „food to go”. Asortyment ma być nieco okrojony.

Decyzja Tesco wpisuje się w ogólny trend rynku detalicznego, na którym poszczególni gracze próbują dywersyfikować działalność poprzez rozwój różnych formatów sklepów stacjonarnych oraz sprzedaży w kanałach cyfrowych.

Przypomnijmy, iż niedawno analitycy LZ Retailitycs oceniali, iż działalność Tesco w Polsce jest dla niego wyzwaniem. Świadczy o tym zamykanie sklepów, aby odzyskać kontrolę nad rentownością.

Zdaniem analityków, presja kosztowa i zaległości inwestycyjne nagromadzone w ostatnich latach są wyraźnie odczuwalne podczas wizyt w niektórych sklepach Tesco w Polsce, zwłaszcza w regionach słabiej rozwiniętych. Do tego dochodzi presja ze strony dyskontów, które modernizują swoje placówki i silnie stawiają na promocje cenowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Fltylla 2017-12-04 15:18:49

    Jak prowadzą biznes z Krakowa, zamiast z Warszawy, to mają co chcieli. Powinni otworzyć centrale w Pcimiu Dolnym, niech sobie przetestują taki koncept, zobaczymy , może pójdzie? ;-)

  • david 2017-12-04 13:50:03

    Tesco miast wziąć się do roboty i brać przykład z najlepszych dystrybutorów Europy czyli FRANCUZÓW....wprowadzają i pilotują swoje zakręcone projekty, kłócące się z zasadami racjonalizmu i będące w całkowitym oderwaniu od rzeczywistości...jak np platforma w Słowacji podczas gdy liczba hiperów jest najwieksza w Polsce...tak jak scentralizowane zakupy z Londynu z dostawcami na kontraktach międzynarodowych...okrojenie gam do produktów pierwszej potrzeby...to dobre na Etiopię ale nie Polske...A była to taka fajna barwna sieć,.....

  • lukazi 2017-12-04 10:09:06

    Tesco ma bardzo wiele niedociągnięć, które irytują klientów. Hipermarket Tesco Na Gocławiu w Warszawie czynne 24h. Katastrofa w kwestii uzupełniania towaru na półkach. Permanentnie brakuje niektórych produktów, puste półki to tam norma. Żeby dostać banany trzeba przyjść w godzinach dziennych. Nabiał jest wiecznie przebrany, pudełka porozrzucane. to samo na warzywach etc. Obsługa na mięsnym na bardzo niskim poziomie. Ogólnie marka Tesco okazuje brak szacunku dla klienta. Zamiast sie ciąghle zastanawiać co idzie nie tak wystarczy zapytac klientów dlaczego nie lubią Tesco...

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane