PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Tesco mocno inwestuje w usługę VOD

Autor: gazeta.pl 26 sierpnia 2013 10:37

Brytyjska sieć hipermarketów intensywnie rozwija Blinkbox - swój własny serwis, którego użytkownicy mogą za opłatą oglądać filmowe i serialowe nowości. Eksperci uważają, że to strzał w dziesiątkę, bo oferta Tesco jest znacznie tańsza niż konkurencyjnych serwisów VOD, jak Netflix, a do tego Brytyjczycy proponują też masę filmowych premier za darmo - pisze gazeta.pl.

Na rynek wideo Tesco weszło w 2011 r., kupując 80 proc. udziałów w brytyjskim serwisie Blinkbox, który w swojej ofercie ma ponad 9 tys. filmów i programów telewizyjnych. Jednak brytyjska sieć hipermarketów rozwija skrzydła dopiero teraz, a eksperci mówią, że ma duże szanse na odniesienie sukcesu na tym rynku. Głównym powodem są niskie ceny - duże serwisy, jak Netflix, oferują swoim klientom w Wielkiej Brytanii abonamenty kosztujące od 5,99 funta miesięcznie, za co abonenci mogą oglądać, co tylko chcą. Tymczasem Blinkbox oferuje swoim klientom (a Tesco ma już ich ponad milion) możliwość płacenia tylko za to, co chcą obejrzeć. I tak - starsze filmy użytkownicy Blinkboxa mogą oglądać za 99 pensów, a premiery filmowe - za 3,49 funta.

Dodatkowo brytyjscy klienci Tesco posiadający karty lojalnościowe Clubcard mogą wymieniać punkty zdobyte na zakupach na możliwość ściągania i oglądania filmów. - To daje Tesco pewną przewagę nad takimi graczami jak Netflix - uważa Michael Perry z firmy analitycznej Verdict Research.

A na dodatek Blinkbox stworzył kolejną usługę, dzięki której 16 mln posiadaczy kart lojalnościowych może oglądać filmy za darmo. To tzw. Clubcard TV, która oferuje na razie bezpłatnie dostęp do 500 filmów i 1,7 tys. odcinków popularnych seriali i programów telewizyjnych od Warner Bros. czy Endemol. Za darmo? Nie do końca, bo klienci przed obejrzeniem filmu muszą obejrzeć blok reklamowy, a rejestrując się do niego muszą podać swoje dane osobowe.

Tesco jest kolejną siecią handlową, która stawia na własny serwis VOD. Szlak przecierał w 2010 r. amerykański Wal-Mart, który kupił serwis VOD-u. Także swój własny serwis VOD ma też lokalny konkurent Tesco - Sainsbury's.

Sieci handlowe zwietrzyły dobry biznes w serwisach wideo, których przychody rosną obecnie globalnie o 17-20 proc. rocznie.

Należący do Tesco serwis Blinkbox jest obecnie dostępny tylko w Wielkiej Brytanii i nie ma na razie planów, aby taki serwis VOD pojawił się w najbliższym czasie w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.