Tesco notuje spadek sprzedaży w Polsce o 2,8 proc. rdr

Autor: www.dlahandlu.pl 16 kwietnia 2014 10:02

Tesco notuje spadek sprzedaży w Polsce o 2,8 proc. rdr

Grupa Tesco podała wyniki finansowe za ubiegły rok kończący się 22 lutego. W tym czasie sprzedaż brutto Grupy (z wyłączeniem benzyny) wyniosła 70,894 mld funtów, co oznacza spadek o 0,2 proc. przy stałym kursie wymiany. Zysk handlowy Grupy wyniósł w tym czasie 3,315 mld funtów (spadek o 6,7 proc.), w samej Wielkiej Brytanii było to 2,191 mld funtów (spadek o 3,6 proc.), a w reszcie Europy - 238 mln funtów (spadek 32,8 proc.). Sprzedaż brutto w Polsce w 2013 r. (z wyłączeniem paliw) spadła o 2,8 proc. Dla porównana w Słowacji Grupa zanotowała spadek o 4,3 proc. a w Czechach - spadek o 4,4 proc.

- Nasze wyniki odzwierciedlają wyzwania z jakimi dziś mamy do czynienia w środowisku handlowym, które zmienia się szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej (...). Aby wzmocnić fundamenty naszego biznesu w Wielkiej Brytanii musimy przyspieszyć rozwój nowych kanałów oraz mocno zainwestować w ceny, lepszą jakość i usługi. Po siedmiu tygodniach realizowania tych założeń udało nam się poczynić znaczne inwestycje w ceny oraz uruchomić program Clubcard Fuel Save (...). W ciągu roku musimy skupić się na dyscyplinie kapitałowej oraz zredukować nasze nowe inwestycje w Europie (...) oraz powrócić do inwestycji w Korei, Malezji i Tajlandii (...) - mówi Philip Clarke, dyrektor generalny Tesco.

W Polsce w całym 2013 roku sprzedaż spadła o 2,8 proc. (pierwszy kwartał spadek o 8,2 proc., drugi kwartał spadek o 4,5 proc. pierwsze półrocze spadek o 6,4 proc., trzeci kwartał spadek o 0,7 proc., czwarty kwartał wzrost o 1,9 proc., drugie półrocze wzrost o 0,6 proc.). W ujęciu LfL sprzedaż w Polsce spadla o 3 proc. rdr., a przychody wyniosly 11,2 mld zl względem 11,15 mld zł rok wcześniej. 

Na przestrzeni roku Tesco Polska otworzyło cztery nowe hipermarkety, dwa hipermarkety kompaktowe oraz sześć supermarketów, jednocześnie trzy supermarkety zostaly zamknięte. W sumie do sieci należalo 455 placówek, w tym 86 hipermarketów., W ponad 300 sklepach Tesco zanstalowano elektroniczne etykiety cenowe, uruchomiono 70 restauracji Bistro, w 12 hipermarketach kompaktowych poszerzono asortyment i powierzchnię sprzedaży stoisk z marką odzieżową F&F.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Manager 2014-05-07 18:14:50

    Tesco w Polsce to dno w porównaniu z angielskim. Zarobki - dno, wieczne braki personelu, często brud, ceny najwyższe wśród sklepów tego formatu, jakość marek własnych nikczemna, nierzadko płatna toaleta i panie na kasie w brudnych ciuchach. Na wyspach dostali po garach od Aldiego i Lidla, u nas jakoś nic nikogo nie rusza. Polscy managerowie potrafią tylko drzeć się na pracowników, wymagać cudów i poniżać. Poza logo, to tesco w polskim wydaniu nie ma nic wspólnego z brytyjskim.

  • olek 2014-05-04 17:09:01

    A mieli nas po zwalniać z ze sklepów i magazynów a zatrudnić chińczyków tylko był kłopot z porozumieniem językowym ale i tak zatrudnili pracowników z Ukrainy gdzie wyrabiają 300 procent normy za 1300 zł .

  • Marta 2014-04-17 15:53:18

    Jak ma nie być spadku ,jak tam teraz drożyzna.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.