Tesco obniża zawartość cukru w napojach marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2017 10:04

Mniej niż łyżeczka cukru w 100 mililitrach – to nowy standard wprowadzony przez Tesco w napojach marki własnej. Mniejsza zawartość cukru ma pomóc klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów podczas zakupów.

Tesco przeanalizowało skład 120 produktów, w 42 przypadkach zmieniając receptury – tak, by żaden napój marki własnej nie zawierał więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml. Przed wprowadzaniem na półki, produkty poddano ocenie klientów – by zapewnić, że zmiana ilości cukru nie wiąże się ze zmianą smaku.

–  Najważniejsze dla nas było zapewnienie, że nasze napoje nadal świetnie smakują, a dodatkowo mają mniej cukru. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa pomoże naszym klientom żyć odrobinę zdrowiej – mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.

Według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia, dzieci i dorośli powinni ograniczyć ilość przyjmowanego wolnego cukru, by stanowił on poniżej 10% łącznie spożywanych kalorii. Zmiana receptur napojów Tesco, oznacza iż klienci sieci w Europie Środkowej spożyją łącznie 4 100 ton cukru mniej.

Mniej cukru to także mniej spożytych kalorii. Przykładowo, Tesco Cola z mniej niż 5 gramami cukru to 22 kalorie w 100 mililitrach. Podobne produkty popularnych marek dostarczają nieco powyżej 40 kalorii. Średnio, nowe napoje Tesco zawierają o 24% kalorii mniej.

Nowe produkty wprowadzane były na półki w ciągu ostatnich miesięcy, aż do września. Obecnie wszystkie napoje Tesco mają nie więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ponad 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ponad 25 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane