Tesco obniża zawartość cukru w napojach marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2017 10:04

Mniej niż łyżeczka cukru w 100 mililitrach – to nowy standard wprowadzony przez Tesco w napojach marki własnej. Mniejsza zawartość cukru ma pomóc klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów podczas zakupów.

Tesco przeanalizowało skład 120 produktów, w 42 przypadkach zmieniając receptury – tak, by żaden napój marki własnej nie zawierał więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml. Przed wprowadzaniem na półki, produkty poddano ocenie klientów – by zapewnić, że zmiana ilości cukru nie wiąże się ze zmianą smaku.

–  Najważniejsze dla nas było zapewnienie, że nasze napoje nadal świetnie smakują, a dodatkowo mają mniej cukru. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa pomoże naszym klientom żyć odrobinę zdrowiej – mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.

Według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia, dzieci i dorośli powinni ograniczyć ilość przyjmowanego wolnego cukru, by stanowił on poniżej 10% łącznie spożywanych kalorii. Zmiana receptur napojów Tesco, oznacza iż klienci sieci w Europie Środkowej spożyją łącznie 4 100 ton cukru mniej.

Mniej cukru to także mniej spożytych kalorii. Przykładowo, Tesco Cola z mniej niż 5 gramami cukru to 22 kalorie w 100 mililitrach. Podobne produkty popularnych marek dostarczają nieco powyżej 40 kalorii. Średnio, nowe napoje Tesco zawierają o 24% kalorii mniej.

Nowe produkty wprowadzane były na półki w ciągu ostatnich miesięcy, aż do września. Obecnie wszystkie napoje Tesco mają nie więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z ponad 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ponad 25 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8185

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.