Tesco poprawia rentowność w Europie Centralnej. Polska ze spadkiem przychodów

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2018 15:24

Tesco poprawia rentowność w Europie Centralnej. Polska ze spadkiem przychodów Fot. Shutterstock.com

Grupa Tesco poprawiła rentowność w Europie Centralnej, która obejmuje cztery kraje: Czechy, Węgry, Słowacje i Polskę. Zysk operacyjny w tym regionie wyniósł 119 mln funtów, co oznacza podwojenie wobec poziomu z poprzedniego roku. Sprzedaż w Europie Centralnej, licząc po aktualnym kursie wymiany walut wzrosła o 6,1 proc., ale przy stałym kursie wymiany walut spadła o 1,6 proc., a sprzedaż LfL wzrosła o 0,3 proc. Natomiast przychody w Polsce, z wyłączeniem VAT i paliwa wyniosły 10,580 mld zł, co oznacza spadek rok do roku.

Biorąc pod uwagę dane, jakie Tesco raportuje w KRS, w roku 2016/17 sieć osiągnęła w Polsce 11,898 mld zł przychodów. Natomiast według raportu opublikowanego rok temu, przychody Tesco w Polsce wyniosły w roku obrotowym 2016/17 10,832 mld zł.

Na koniec roku finansowego 2017/2018 Tesco miało w Polsce 415 placówek, o 14 mniej niż rok wcześniej.

W raportowanym obecnie roku obrotowym, czyli okresie 52 tygodni zakończonym 24 lutego 2018 roku, sprzedaż bez VAT i stacji paliw w Europie Centralnej wyniosła 6,3 mld funtów, wobec 51 mld funtów w całej grupie.

Zysk operacyjny w Europie Centralnej, bez uwzględnienia zdarzeń jednorazowych, wyniósł 119 mln funtów i wzrósł o 89,7 proc., licząc po stałych kursach wymiany walut oraz o 105,2 proc., licząc po aktualnym kursie. Rok wcześniej wynik ten wynosił 58 mln funtów.

- Poczyniliśmy postęp w kwestii obsługi tych czterech rynków, które traktujemy jako jeden połączony region. W pierwszej połowie roku otworzyliśmy nowe centrum dystrybucyjne w Galantii na Słowacji obsługujące wszystkie cztery kraje i korzystające z najlepszych lokalnych praktyk w regionie. Wynikające z tego korzyści bardziej efektywnego zarządzania zapasami w połączeniu z naszymi innymi wysiłkami w zakresie oszczędności kosztowych zneutralizowały wpływ inflacji na bazę kosztową i umożliwiły nam poprawę rentowności – czytamy w raporcie Tesco.

Skupienie się na poprawie jakości i poszerzeniu oferty w sklepach przyniosło pozytywne rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży świeżej żywności o 1,2 proc. Jednocześnie spadła sprzedaż ubrań i produktów niespożywczych. Firma kontynuowała proces zamykania nierentownych sklepów w regionie, co doprowadziło do zamknięcia 28 lokalizacji i spowodowało spadek sprzedaży o 1,6 proc. przy stałym kursie wymiany walut. Zmiany prawne w regionie, w tym ograniczenie handlu w niedziele w Polsce będzie miało przełożenie na działalność firmy - czytamy w raporcie Tesco.

Detalista szacuje, że powierzchnia handlowa sklepów w Polsce na koniec roku 2017/18 wyniosła 9,3 mln stóp kw., co oznacza spadek z 9,6 mln stóp kw. rok wcześniej. Tesco szacuje, że do końca obecnego roku obrotowego powierzchnia handlowa w Polsce spadnie do 8,8 mln stóp kw.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4258

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane