Tesco poprawia rentowność w Europie Centralnej. Polska ze spadkiem przychodów

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2018 15:24

Tesco poprawia rentowność w Europie Centralnej. Polska ze spadkiem przychodów Fot. Shutterstock.com

Grupa Tesco poprawiła rentowność w Europie Centralnej, która obejmuje cztery kraje: Czechy, Węgry, Słowacje i Polskę. Zysk operacyjny w tym regionie wyniósł 119 mln funtów, co oznacza podwojenie wobec poziomu z poprzedniego roku. Sprzedaż w Europie Centralnej, licząc po aktualnym kursie wymiany walut wzrosła o 6,1 proc., ale przy stałym kursie wymiany walut spadła o 1,6 proc., a sprzedaż LfL wzrosła o 0,3 proc. Natomiast przychody w Polsce, z wyłączeniem VAT i paliwa wyniosły 10,580 mld zł, co oznacza spadek rok do roku.

Biorąc pod uwagę dane, jakie Tesco raportuje w KRS, w roku 2016/17 sieć osiągnęła w Polsce 11,898 mld zł przychodów. Natomiast według raportu opublikowanego rok temu, przychody Tesco w Polsce wyniosły w roku obrotowym 2016/17 10,832 mld zł.

Na koniec roku finansowego 2017/2018 Tesco miało w Polsce 415 placówek, o 14 mniej niż rok wcześniej.

W raportowanym obecnie roku obrotowym, czyli okresie 52 tygodni zakończonym 24 lutego 2018 roku, sprzedaż bez VAT i stacji paliw w Europie Centralnej wyniosła 6,3 mld funtów, wobec 51 mld funtów w całej grupie.

Zysk operacyjny w Europie Centralnej, bez uwzględnienia zdarzeń jednorazowych, wyniósł 119 mln funtów i wzrósł o 89,7 proc., licząc po stałych kursach wymiany walut oraz o 105,2 proc., licząc po aktualnym kursie. Rok wcześniej wynik ten wynosił 58 mln funtów.

- Poczyniliśmy postęp w kwestii obsługi tych czterech rynków, które traktujemy jako jeden połączony region. W pierwszej połowie roku otworzyliśmy nowe centrum dystrybucyjne w Galantii na Słowacji obsługujące wszystkie cztery kraje i korzystające z najlepszych lokalnych praktyk w regionie. Wynikające z tego korzyści bardziej efektywnego zarządzania zapasami w połączeniu z naszymi innymi wysiłkami w zakresie oszczędności kosztowych zneutralizowały wpływ inflacji na bazę kosztową i umożliwiły nam poprawę rentowności – czytamy w raporcie Tesco.

Skupienie się na poprawie jakości i poszerzeniu oferty w sklepach przyniosło pozytywne rezultaty w postaci wzrostu sprzedaży świeżej żywności o 1,2 proc. Jednocześnie spadła sprzedaż ubrań i produktów niespożywczych. Firma kontynuowała proces zamykania nierentownych sklepów w regionie, co doprowadziło do zamknięcia 28 lokalizacji i spowodowało spadek sprzedaży o 1,6 proc. przy stałym kursie wymiany walut. Zmiany prawne w regionie, w tym ograniczenie handlu w niedziele w Polsce będzie miało przełożenie na działalność firmy - czytamy w raporcie Tesco.

Detalista szacuje, że powierzchnia handlowa sklepów w Polsce na koniec roku 2017/18 wyniosła 9,3 mln stóp kw., co oznacza spadek z 9,6 mln stóp kw. rok wcześniej. Tesco szacuje, że do końca obecnego roku obrotowego powierzchnia handlowa w Polsce spadnie do 8,8 mln stóp kw.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.