Tesco: Zmniejszenie ilości cukru w napojach poprzedziło kilka miesięcy przygotowań

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2017 09:55

We wrześniu Tesco ogłosiło zmniejszenie ilości dodawanego cukru we wszystkich napojach marki własnej do mniej niż 5 gramów na 100 mililitrów. - Innowacja o tak wielkiej skali to coś, co wymaga długich miesięcy przygotowań. Zanim produkty trafiły na półki, musieliśmy opracować nowe receptury i przetestować wszystkie produkty razem z naszymi klientami – mówi Wiesława Sznajdrowska-Kurylak, menedżer Działu Jakości, Tesco Europa Środkowa.

I dodaje: - Zmiana ta nie byłaby możliwa bez naszych partnerów – dostawców produktów. Na początku przygotowali oni nowe receptury i wybrali najlepsze z nich, konsultując się z działem jakości naszej firmy. Następnie wspólnie pracowaliśmy nad próbkami produktów, aż osiągnęliśmy oczekiwaną przez nas jakość.

Zatwierdzone wewnętrznie próbki zostały przekazane do testów konsumenckich w Centrach Oceny Produktów zlokalizowanych 4 krajach. Klienci porównywali istniejące produkty z tymi o nowej recepturze, skupiając się na smaku, wyglądzie, fakturze i kolorze. - Jeśli ocena nie była pozytywna, wracaliśmy do etapu opracowywania receptur. W tym ważnym punkcie naszego projektu wzięło udział 100 klientów – tłumaczy Wiesława Sznajdrowska-Kurylak.

Gdy próbki zostały zaakceptowane przez klientów, mogły rozpocząć się prace nad opakowaniami – tu chodziło głównie o korekty na etykietach. Następnie odświeżone produkty z nowymi recepturami i etykietami stopniowo zastępowały na półkach swoje „stare” odpowiedniki. Wtedy, pod koniec września Tesco mogło ogłosić, iż wszystkie nasze napoje zawierają mniej niż 5 gramów dodanego cukru na 100 mililitrów.

- Był to świetny przykład współpracy zespołów Tesco z naszymi dostawcami. A wszystko po to, byśmy mogli pomóc naszym klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów – podsumowuje Wiesława Sznajdrowska-Kurylak.

Przypomnijmy, że pod koniec września siec Tesco poinformowała, iż wprowadza nowy standard w napojach marki własnej: mniej niż łyżeczka cukru w 100 mililitrach. Mniejsza zawartość cukru ma pomóc klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów podczas zakupów.

Tesco przeanalizowało skład 120 produktów, w 42 przypadkach zmieniając receptury – tak, by żaden napój marki własnej nie zawierał więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml.

Według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia, dzieci i dorośli powinni ograniczyć ilość przyjmowanego wolnego cukru, by stanowił on poniżej 10% łącznie spożywanych kalorii. Zmiana receptur napojów Tesco oznacza, iż klienci sieci w Europie Środkowej spożyją łącznie 4 100 ton cukru mniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane