TNS Polska: Jednorazowo na e-zakupy wydajemy 100-249 zł

Autor: dlahandlu.pl 24 maja 2016 10:15

Najnowsze badania przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Trusted Shops wskazują, że prawie co drugi Polak robi zakupy online przynajmniej raz w roku. Średnia kwota jaką przeznaczamy na jedną transakcję w sklepie internetowym wynosi pomiędzy 100 a 249 złotych.

Według wyników badania przeprowadzonego w kwietniu bieżącego roku przez TNS Polska, aż 42% Polaków przyznaje, że zakupy w sieci robi przynajmniej raz w roku, przy czym dla aż 13% jest to nawet dwa razy w miesiącu.
Najwięcej ankietowanych (35%) wydaje jednorazowo na e-zakupy kwotę pomiędzy 100 a 249 złotych. Niewiele mniej respondentów (29%) przyznaje, że są to kwoty od 60 do 99,99 złotych. Z kolei 10% przeznacza na zakupy online wyższe kwoty od 250 do 499 złotych.
Według ostatniego raportu Gemius dla E-commerce Polska „E-commerce w Polsce 2015”, deklarowany wydatek (w ciągu 6 miesięcy) na sprzęt RTV/AGD to około 101 złotych, przy czym ankietowani przyznają, że wydają średnio 98 złotych na urządzenia mobilne i akcesoria. Z kolei, zakup obuwia przez internet, to średni miesięczny wydatek na poziomie 82 złotych. Kolejna kategoria produktów, którą chętnie kupujemy przez internet to odzież, dodatki i akcesoria.
Według analiz RetailMeNot i Centre for Retail Research, w 2015 roku roczna wartość transakcji przypadająca na jednego konsumenta z Polski wyniosła 291 dolarów (ok. 1120 PLN). Dla porównania, nasi zachodni sąsiedzi wydali na zakupy w sieci znacznie więcej. Według badań, statystyczny Niemiec w ubiegłym roku przeznaczył na e-zakupy średnio 1447 dolarów (ok. 5572 PLN), czyli aż 5 razy więcej. Najwięcej w internecie wydają mieszkańcy Wielkiej Brytanii, statystyczny Anglik zrobił zakupy za 1660 dolarów (ok. 6392 PLN).
„Kupujący z Polski dysponują mniejszym portfelem niż mieszkańcy zachodniej Europy – komentuje Anna Rak.

Badanie TNS Polska „Zakupy online Polaków” zostało przeprowadzone w kwietniu 2016 roku na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. W badaniu zastosowana została technika badawcza CAPI.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.