To organizacje ekologiczne, a nie konsumenci, tworzą presję na rezygnację z jaj z chowu klatkowego

Autor: dlahandlu.pl 21 czerwca 2017 18:29

- Wydaje się, że w przypadku jaj konsumpcyjnych, ostatnio podejmowane przez sieci restauracyjne, hotelowe i detaliczne decyzje o eliminowaniu z oferty sprzedaży jaj z systemów klatkowych, nie są oparte na wspomnianych wyżej trendach, lecz raczej na presji ze strony organizacji ekologicznych, które twierdzą, że są wyrazicielami oczekiwań konsumenckich - uważa Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

KIPDiP przypomina, że producenci i dystrybutorzy jaj podążają na bieżąco za nowymi wymaganiami konsumentów, nie tylko w zakresie ceny i jakości, ale również w sprawie oczekiwań światopoglądowych dotyczących dobrostanu zwierząt.

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz zauważa, że percepcja konsumentów warunkowana wrażliwością na sposób produkcji jaj, jest kwestią emocjonalną, a nie racjonalnym wyborem zależnym od ceny czy jakości produktu.

- Konsumenci jaj, nie stanowią jednorodnej grupy klientów. Ich potrzeby potwierdzają fakt, że jaja nie muszą należeć tylko do produktów najtańszych, będących często przedmiotem ofert promocyjnych. Jednak, mimo wszystko, dużą część kupujących stanowią osoby biorące pod uwagę przy zakupach głównie cenę i świeżość jaj, która jest kluczowym aspektem ich jakości. Ważne okazuje się także zaufanie do producenta i dystrybutora jaj. Z drugiej zaś strony funkcjonuje na rynku grupa osób gotowa zapłacić wyższą cenę za specjały jajczarskie z tzw. strefy premium (np. jaja wzbogacone witaminami lub jaja o zwiększonej zawartości kwasów omega 3). Konsumenci chętnie płacą za wartość dodaną, jednak dotyczy to faktycznych cech produktów, istotnych dla odbiorców prowadzących prozdrowotny styl życia. Inna grupa konsumentów, która kieruje się emocjami i wrażliwością dotyczącą chowu kur, poszukuje na rynku produktów zgodnych z ich systemem wartości i zmysłem estetycznym. Handel musi sprostać takim wymaganiom rynku i tym samym dostarcza jaja pochodzące z różnych systemów chowu - informuje Izba.

Z profesjonalnego punktu widzenia według KIPDiP nie ma uzasadnionych przesłanek rynkowych i jakościowych do wyeliminowania ze sprzedaży pełnowartościowych i bezpiecznych jaj z systemów klatkowych, produkowanych z poszanowaniem dobrostanu zwierząt.

- W opinii ekspertów, w sytuacji wywieranego na producentów nacisku, by zmienili warunki chowu kur nieśnych z systemów klatkowych na metody alternatywne, należy zdać sobie sprawę, że nie ma podstaw naukowych, aby taka zmiana spowodowała poprawę bezpieczeństwa zdrowotnego jaj. Pojawiały się wręcz głosy, że takie działania mogłyby wywołać skutki odwrotne od zamierzonych. Jednocześnie jest oczywiste, co również zostało potwierdzone naukowo, że nie ma przewagi w wartości odżywczej pomiędzy jajami od kur z chowu na wolnym wybiegu a jajami od kur z chowu klatkowego - informuje Izba.

  • Marta 2017-06-22 18:06:22

    Ja i tak kupuje tańsze jaja "3 " w hurcie po 150 . Dla mnie ważna cena jajka.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.