Top Press: Biedronka ma najlepszy wizerunek wśród sieci handlowych

Autor: Newseria.pl 4 listopada 2013 11:20

Jak wynika z badania Top Marka przeprowadzonego przez miesięcznik Press, najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych ma Biedronka. Wizerunek JMP (właściciela sieci Biedronka) wzmocnił udział celebrytów w kampaniach reklamowych, a także sponsoring i kampanie społeczne.

Dotychczas Biedronka trzy razy z rzędu była na drugiej pozycji, a pięć lat temu zaczynała od ostatniego miejsca. 

W rankingu Top Marka Biedronka zajęła pierwsze miejsce z łączną oceną 88 punktów. Drugie miejsce zajęło Tesco, ubiegłoroczny lider, z 70 punktami, a na kolejnych lokatach znalazły się Auchan, Carrefour oraz Lidl. Dystans ostatnich dwóch marek do podium zwiększył się w porównaniu do zeszłego roku.

Analiza objęła okres od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Działalność medialna była oceniania przez specjalistów, a analizie poddano publikacje z ponad tysiąca tytułów prasowych zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Analiza objęła m.in. dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe) i magazyny lifestylowe. W tegorocznej edycji badania Top Marka przeanalizowano ponad 320 tys. publikacji, z czego do ostatecznego badania trafiło prawie 230 tys. materiałów prasowych.

W tym czasie ukazało się niemal 4,5 tysiąca publikacji dotyczących Biedronki. Ponad 31 proc. z nich miało wydźwięk pozytywny. Drugie w rankingu Tesco było wspomniane w 3,8 tys. publikacji, ale pozytywny wydźwięk miało niecałe 29 proc. z nich.

W przypadku Biedronki o 25 proc. wzrosła globalna liczba publikacji medialnych, a znacząco zmalała liczba publikacji negatywnych do 4,5 proc. Kilka lat temu było to 10 proc.

Strategie promocji i reklamy wszystkich sieci są dość podobne. Polegają na angażowaniu znanych kucharzy, aktorów lub celebrytów do współpracy i kampanii reklamowych.

Na wizerunek marek i częstotliwość publikacji wpływały też inne działania sieci. Echem odbił się np. sponsoring reprezentacji Polski, wspólna sprzedaż płyt z kołysankami razem z jednym z tabloidów, a w przypadku innych sieci kredyty udzielane we współpracy z bankiem czy program lojalnościowy na stacjach benzynowych, umożliwiający tańsze tankowanie dla klientów tej sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kl8ik 2013-11-04 14:47:57

    No tak ,kupują takiego Olbryskiego i innych i są liderami.Tylko gdzie tu Polskość?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.