PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Trendy 2018: M-commerce, sztuczna inteligencja, ale także większa rola sklepów stacjonarnych

Autor: dlahandlu.pl 31 stycznia 2018 12:17

Według badania Digital Payments Study 2017 przeprowadzonego przez Visa, już blisko połowa Europejczyków używa smartfona przy płatnościach. Z kolei 91% użytkowników deklaruje, że w ciągu najbliższego roku będzie posługiwać się smartfonem robiąc zakupy - zauważa Bartłomiej Janiszek, marketing manager, iSpot Apple Premium Reseller.

W parze z popularnością telefonów dotykowych idzie ruch na stronach internetowych zorientowany na ich mobilną wersję. Oznacza to, że z roku na rok coraz więcej stron www jest wyświetlanych na smartfonach czy tabletach. Ten trend również będzie się umacniał w tym roku.

Od lat obserwujemy rozwój prac nad sztuczną inteligencją (z ang. Artificial Intelligence – A.I.). W AI wyposażone są również kasy samoobsługowe w supermarketach, smartfony z funkcją zapisywania „słyszanego” tekstu. W branży sprzedażowej AI jest wykorzystywana w formie chatbotów, czyli programu do obsługi klienta, który odpowie na jego wątpliwości i pytania na stronie www oraz w sklepie stacjonarnym. Rozwiązania tego typu stosują takie marki jak Starbucks, Sephora czy Pizza Hut.

Personalizacja jest kolejnym trendem, który coraz silniej dotyka konsumentów i z pewnością metody personalizowania produktów rozwiną się również w tym roku. W coraz większym stopniu wykorzystuje się w tym obszarze Big Data (gromadzenie informacji o użytkowniku) i sztuczną inteligencję. Sklep Amazon sugeruje produkty, które mogą się spodobać klientom na podstawie ich wcześniejszych zakupów. Aplikacja Spotify, która mając dane o przesłuchanych piosenkach i ulubionych artystach, sama proponuje utwory o podobnym brzmieniu.
Marka Lenskart – producent okularów - wdrożył system personalizacji produktu przy zastosowaniu aplikacji. Skanując twarz można dobrać kształt i kolor oprawek okularów do jej kształtu. Aplikację ściągnęło blisko 5 milionów osób, a firma dzięki innowacyjnemu podejściu zyskała nowych klientów.

Ciekawym trendem w branży handlowej jest otwieranie salonów stacjonarnych marek internetowych. To ciekawe zjawisko, jest ściśle związane z zachowaniami klientów i ich nawykami kupowania. Konsumenci doceniają możliwość dotknięcia produktu, przymierzenia, sprawdzenia jego funkcjonalności czy parametrów. Zakup na podstawie zdjęcia i krótkiego opisu może sprawiać trudność, szczególnie w branży modowej. Właśnie dlatego jeden z największych internetowych sklepów obuwniczych w Polsce eobuwie.pl pod koniec ubiegłego roku otworzył pierwszy sklep offline. W salony stacjonarne inwestują nie tylko duzi gracze, ale także małe butiki czy artyści, na przykład projektantka biżuterii Natalia Kopiszka czy designerka naczyń w stylu skandynawskim For.Rest. Obie zaczynały od sprzedaży w świecie wirtualnym. Jednak naciski klientów z jednej strony, i zalety, które niesie za sobą salon stacjonarny z drugiej, popchnęły je do kroku dalej – zaoferowania klientom sprzedaży produktów w świecie realnym.

Podsumowując, tegoroczne trendy sprzedażowo-handlowe są kontynuacją zjawisk, które zachodziły już w ubiegłym roku. Wśród nich warto zwrócić uwagę na cztery: wzrost znaczenia M-commerce, coraz szersze zastosowanie sztucznej inteligencji, zaawansowaną personalizację produktów oraz uzupełnianie handlu wirtualnego o salony stacjonarne - podsumowuje Bartłomiej Janiszek, Marketing Manager, iSpot Apple Premium Reseller.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Piotr Kilan 2018-03-06 12:44:25

    Telefon komórkowy to w dzisiejszych czasach przedłużenie ręki, więc dla osób prowadzących biznes jest to jasny sygnał gdzie można szukać szans na dotarcie do klienta. Ja od roku prowadzę w firmie marketing smsowy. Używam w tym celu platformę, gdzie mogę stworzyć sobie bazę kontaktów klientów, lub dostosować wygląd formularza zapisu do newslettera do swoich potrzeb. Działam w branży, gdzie dobrze sprawdzają się wiadomości z przypomnieniem o wizycie. Oczywiście wplatam w to również informacje o nowych usługach, promocjach i dzięki temu wzrasta lojalność klientów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    12,22

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane