Trendy na rynku płatności bezgotówkowych w 2015 roku

Autor: pr 12 lutego 2015 11:21

W 2014 roku mobilne portfele stały się gorącym trendem na rynku płatności. SIX Payment Services przewiduje, że w 2015 roku, wraz z uruchomieniem Apple Pay, mobilne portfele będą zyskiwać na popularności. Płatności NFC (Near Field Communication) oraz rozwiązania wielokanałowe będą skutecznie zacierać granicę między działaniami online i offline.

Liczba transakcji dokonanych za pomocą kart płatniczych stale rośnie. SIX Payment Services odnotował globalny, 10-procentowy wzrost liczby transakcji, z 1,195 miliarda w 2013 roku do 1,315 miliarda w roku 2014. Globalna wartość obsłużonych transakcji wyniosła 57,5 miliarda euro. Prawie połowa transakcji (48 proc.) pochodziła z działalności międzynarodowej SIX. Liczba obsługiwanych kart płatniczych w 2014 roku wzrosła o 2 proc., osiągając liczbę 25,7 mln.

Przygotowania do Bożego Narodzenia gwarantują wzrost sprzedaży: najwyższe dochody handlowe zanotowano 23 grudnia 2014 roku. W tym dniu SIX Payment Services obsłużył 5,6 mln transakcji o wartości 474 mln euro. Szczyt zakupowy przypadł na wczesne godziny popołudniowe, kiedy to odnotowano rekordową liczbę 18 400 transakcji na minutę.

Rosnąca popularność transakcji kartowych w różny sposób wpływa na poszczególne sektory. Głównymi motorami wzrostu są e-commerce i alternatywne metody płatności.

- Przewidujemy, że koncepcja portfeli mobilnych będzie zyskiwać na popularności w 2015 roku. Tradycyjne portfele staną się zbędne, podobnie jak wszystko, co standardowo zawierają - od kart płatniczych po karty lojalnościowe, kupony, bony, a nawet bilety. Wszystko to będzie można szybko, łatwo i bezpiecznie nabyć poprzez smartfony - wyjaśnia Nick Santschi, prezes SIX Payment Services. SIX pracuje obecnie nad rozwiązaniem P2P, które będzie rozwijane na rynku szwajcarskim w pierwszej połowie 2015 roku. Rozwiązanie pozwoli osobom prywatnym na efektywne i wygodne przekazywanie pieniędzy między smartfonami. - Ta innowacyjna usługa bezpośrednio odzwierciedla naszą misję, polegającą na byciu kluczowym partnerem technologicznym dla europejskich banków i zaspokajaniu potrzeb współczesnych konsumentów - komentuje Nick Santschi.

SIX Payment Services wskazuje na następujące trendy, które będą kształtować rynek transakcji płatniczych w 2015 roku:

- Rosnąca popularność płatności zbliżeniowych NFC
Płatności zbliżeniowe przy użyciu kart bankowych dotychczas koncentrowały się na mikropłatnościach: transakcjach bezgotówkowych o niskiej wartości. Rozwiązanie to jest szybkie i praktyczne. Szczególną popularnością cieszy się w miejscach jak stadiony piłkarskie, gdzie dotychczas klienci musieli stać w długich kolejkach do kasy. W 2015 roku NFC upowszechni się na wielu rynkach. Wzrasta liczba konsumentów posiadających karty zbliżeniowe, a w sklepach jest coraz więcej terminali przyjmujących tego rodzaju płatności. W perspektywie średnioterminowej wielu klientów będzie mogło zapłacić za pomocą smartfonu z NFC. Według najnowszego badania przeprowadzonego w Niemczech przez firmę badawczą Ibi, ponad dwie trzecie niemieckich sprzedawców wierzy, że do 2030 roku smartfony zastąpią fizyczne portfele. Aby ta zmiana była możliwa, będziemy potrzebować bezpiecznych rozwiązań dla wirtualnych portfeli, pozwalających użytkownikom łatwo i bezpiecznie przesyłać oraz pobierać dane dotyczące płatności.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.