Trendy w handlu detalicznym na 2018 rok według Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 22 stycznia 2018 09:59

Trendy w handlu detalicznym na 2018 rok według Biedronki Fot. Shutterstock.com

– 2018 rok w polskim handlu niewątpliwie będzie rokiem jakości. Polscy klienci poszukują produktów coraz lepszej jakości, i to zarówno w znanych już sobie segmentach produktowych, jak i odkrywając zupełnie nowe kategorie. Najlepszym przykładem może być najnowsza oferta produktów bio, w ramach której można dostać podstawowe produkty spożywcze, i która od początku roku cieszy się dużym zainteresowaniem klientów Biedronki – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.

– Coraz popularniejsze, również w sieciach dyskontowych, będą też produkty premium. Co ciekawe, polski konsument oczekuje produktów coraz lepszej jakości w coraz niższych cenach, i to też jeden z wyróżników naszego rynku. Kolejnym, coraz lepiej widocznym trendem jest patriotyzm produktowy. Klienci chcą kupować produkty polskie. Czasy, kiedy zachłysnęliśmy się produktami importowanymi, już minęły. Teraz, szczególnie w przypadku artykułów spożywczych, polskie pochodzenie produktu staje się najważniejszym atutem i determinuje decyzję zakupową klienta. Aż 92% produktów na półkach sklepowych w sieci Biedronka w 2017 roku pochodziło od ponad 600 polskich dostawców. Już od drugiej połowy stycznia Biedronka ruszyła również ze specjalną akcją tematyczną promującą polskie przysmaki pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” – dodaje Arkadiusz Mierzwa.

Patrząc na rynek pracy, niewątpliwie 2018 rok nadal będzie rokiem pracownika. – Akurat handel jest jedną z pierwszych gałęzi gospodarki, w których odczuwalny jest brak rąk do pracy, i to w 2018 roku się nie zmieni – sieci handlowe dalej będą poszukiwały nowych pracowników. I wreszcie to, co na dziś najtrudniej przewidzieć. Obowiązująca od marca ustawa o wolnych niedzielach na pewno wpłynie na zachowania zakupowe Polaków, ale jak szybko i w jakim stopniu, o tym przekonamy się dopiero po wprowadzeniu przepisów w życie. Wiele wskazuje jednak na to, że soboty i poniedziałki, staną się jeszcze bardziej handlowymi dniami – prognozuje Arkadiusz Mierzwa.

Zdaniem przedstawiciela Jeronimo Martins, 2018 rok będzie też rokiem szczególnym z uwagi na stulecie odzyskania niepodległości i odbywający się latem turniej finałowy Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Choć trudno nazwać to trendami, to niewątpliwie obchody odzyskania niepodległości i piłkarski wielki turniej z udziałem reprezentacji Polski wpłyną na wszystkie inne trendy obecne w handlu.

- Biedronka – będąc oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski – mocno włączy się w przeżywanie piłkarskich emocji w czerwcu i lipcu. Naszą ambicją jest to, żeby naturalnym etapem przygotowania się kibiców do wieczornego meczu reprezentacji była wcześniejsza wizyta w sklepie Biedronki – mówi Arkadiusz Mierzwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,89

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane