Trendy w handlu mobilnym

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 15 stycznia 2014 09:08

Rozpoczynający się rok przyniesie szereg istotnych zmian i nowości na rynku m-commerce w Polsce. Upowszechnienie filozofii „mobile first", mobilnych płatności, inteligentnych cen czy ekspansja sklepów internetowych do świata rzeczywistego, to tylko niektóre z nich. Według szacunków wartość tego sektora podwoi się i zbliży w tym roku do miliarda złotych. Najbardziej przyczynią się do tego branże: finansowa, usługowa, gastronomiczna oraz handel.

Rok 2014 upłynie pod znakiem zwiększenia zainteresowania technologiami mobilnymi. Działy marketingu i przedsiębiorcy uświadomią sobie, że wdrożenie mobilnych rozwiązań jest obowiązkiem, a nie tylko ich dobrą wolą. Traktowane do tej pory „po macoszemu" mobilne strony, sklepy czy aplikacje, zyskają na popularności. To z kolei wpłynie na zwiększenie częstotliwości robienia zakupów za pomocą smartfonów oraz tabletów przez Polaków. - Tylko w zeszłym roku wartość rodzimego rynku m-commerce przekroczyła pół miliarda złotych, a w obecnym powinna zbliżyć się do miliarda - mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny platformy mGenerator.pl.

Na popularyzacji mobile w 2014 roku zyskają nie tylko duże firmy. Upowszechnienie idei „local buying" przyczyni się do wzrostu sprzedaży także w lokalnych sklepach oraz u dostawców usług. Możliwe będzie również wykorzystanie na szerszą skalę „smart prices" - inteligentnych cen. Będą one zmieniały się w zależności od dnia, godziny, a nawet lokalizacji klienta. W tym roku wzrośnie też zainteresowanie usługami typu „click & collect". Możliwość rezerwacji towaru oraz jego późniejszego odbioru na miejscu, to szansa dla tradycyjnych sklepów na pozyskanie nowych klientów.

Sklepy internetowe wyjdą do klientów
Kolejnym zauważalnym trendem będzie coraz częstsze wychodzenie e-sklepów do świata realnego. - Będzie to możliwe dzięki technologiom mobilnym, które już dziś są dostępne, ale jeszcze rzadko wykorzystywane we wsparciu sprzedaży online. Mowa m.in. o kodach QR i znacznikach NFC, a także dedykowanych dla m-commerce aplikacjach sprzedażowych wykorzystujących m.in. grywalizację. Pozwolą one na prezentację oferty e-sklepu np. na specjalnych czasowych stoiskach rozlokowanych w przestrzeni miejskiej - wyjaśnia Piotr Krawiec z mGenerator.pl.
Ostatnim kluczowym trendem będzie dostosowanie banków oraz systemów szybkich płatności internetowych do wymagań użytkownika mobilnego. Już dziś prowadzą one prace nad stworzeniem w pełni mobilnych wersji swoich serwisów transakcyjnych.

Ten rok zapowiada się naprawdę interesująco dla branży handlu mobilnego. Popularyzacja nowych narzędzi i technologii przyczyni się do zwiększenia zainteresowania zakupami w tym kanale wśród Polaków. Sklepy natomiast odczują, że inwestycje w rozwiązania mobilne przynoszą wymierne efekty.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    6,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.