PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Trójmiasto: Koszyk 50 produktów w ciągu miesiąca zdrożał w niektórych sieciach nawet o 20 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 30 września 2013 11:18

Trójmiasto: Koszyk 50 produktów w ciągu miesiąca zdrożał w niektórych sieciach nawet o 20 proc.

Niezapowiedziane przez redakcję dlahandlu.pl badanie cen w 13 sklepach sieci handlowych w Trójmieście pokazuje, że sklepy przygotowują się do monitoringów Koszyka cen. stosując w wybrane dni, niższe promocyjne ceny nawet o 50 zł niższe przy zakupie 50 produktów. Liderami niezapowiedzianego badania cenowego pozostały sieci Auchan i Kaufland, choć także tutaj ceny były wyższe niż w planowanych monitoringach, o odpowiednio 40,6 i 34,45 zł. Największą różnicę pomiędzy badaniami zanotowaliśmy w sklepie E. Leclerc, gdzie wyniosła ona 53,85 zł.

A oto szczegółowe wyniki niezapowiedzianego redakcyjnego badania Koszyk cen dlahandlu.pl z dnia 27 września z Trójmiasta:

Spis z etykiet w sklepie Auchan pokazuje, że 50 produktów z Koszyka można tu kupić za 258,33 zł. Na początku miesiąca, w badaniu o którego dacie wszystkie sieci były informowane, zakup tych samych 50 towarów wiązał się z wydatkiem 217,73 zł, czyli ok. 40 zł mniejszym niż obecnie.

W sklepie Kaufland można było te same towary kupić za ok. 261,50 zł. Trzy tygodnie wcześniej Koszyk 50 produktów kosztował w tej sieci ok 227 zł, co oznacza różnicę na poziomie 34 zł.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajęła sieć Biedronka, gdzie na zakupy 50 produktów markowych z Koszyka trzeba przeznaczyć 269,89 zł. Jest to o ok.16 zł więcej niż 13 września gdy na wybrane towary z listy obowiązywały ceny promocyjne.

W sklepie sieci Netto zakupy z Koszyka kosztowały 269,95 zł, czyli ok. 15 zł drożej niż 13 września, gdzie zanotowaliśmy cenę 254,81 zł.

Kolejną siecią dyskontową w naszym zestawieniu jest Lidl (278,63 zł). Placówka miała obecnie ceny wyższe o 25 zł od tych, które zanotowaliśmy w połowie miesiąca, w czasie planowanego monitoringu. Tu różnica wynikała m.in. z braku tańszej szynki Baroni, badanej standardowo i zastąpienia jej droższą szynką Dulcano.

Sklep Piotr i Paweł zaproponował zakupy w cenie 279,09 zł czyli o ok. 8 zł więcej niż w badaniu z 20 września. Jest to jednocześnie sieć, w której różnica pomiędzy badaniami zapowiedzianymi, a niezapowiedzianymi jest najmniejsza.

Zbliżony do poziomu cen z Piotra i Pawła zaoferowała sieć Polomarket, gdzie zakupy 50 produktów z Koszyka to wydatek rzędu 283,25 zł. W tym przypadku różnica w porównaniu do zapowiedzianego badania z 20 września, czyli sprzed tygodnia wynosi 35,92 zł.

Trójmiejska placówka sieci Stokrotka zaoferowała Koszyk za 284,50 zł, czyli jedynie za 8,77 zł droższy w porównaniu do tego z zapowiedzianego badania z 20 września.

Również sieć Carrefour proponuje zakupy w podobnej cenie - 285,45 zł. Sklep miał obecnie ceny wyższe o 31 zł od tych, które zanotowaliśmy w czasie planowanego monitoringu, na początku września.

W sklepie sieci E.Leclerc zakupy z Koszyka możemy zrobić za 288, 79 zł, czyli ponad 53 zł drożej w porównaniu do daty, kiedy monitoring cen był zapowiedziany.

Zbliżony do poziomu cen ze sklepu E.Leclerc zanotowaliśmy także w sieci Tesco w Trójmieście. Tu za 50 produktów z listy Koszyka cen trzeba było zapłacić 289,21 zł. Jest to o 24,53 zł więcej niż podczas badania, o którym sieci były informowane.

Listę badanych sklepów zamykają: sklep sieci Intermarche gdzie na 50 produktów trzeba było wydać 289,96 zł, czyli o 40,69 zł więcej niż 20 września oraz delikatesy Alma, gdzie zakupy z Koszyka kosztują obecnie 302,78 zł (21,55 zł drożej w porównaniu do daty, gdzie monitoring został zapowiedziany).

W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Clayton 2013-10-02 12:56:02

    popieram slim shady!

    proponuję pomysł na e-biznes - zapłacę 1 zł za sms ze wskazaniem, że dziś jest TEN dzień ;-)

    myślę, że jest nas więcej - może ktoś chce zarobić?

  • slim shady 2013-10-02 11:53:00

    kiedy planujecie następne ZAPOWIEDZIANE badanie np. na Ursynowie? Zaplanowałbym wtedy zakupy

  • Jan 2013-10-01 13:57:38

    Oszuści ,zrobią wszystko żeby budować fałszywy wizerunek swoich sklepów. i komu tu wierzyć ,zostaje nam tylko Piotr i Paweł zwłaszcza jak uwzględnię moją kartę rabatową ,-5% to są prawie najtańsi nie mówiąc o lepszej jakości.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.