PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Trusted Brands: Dla polskich konsumentów najważniejsza jest jakość produktów

Autor: www.dlahandlu.pl 12 czerwca 2013 10:25

Marki cenimy przede wszystkim za jakość produktów i usług, wiarygodność, a także zrozumienie potrzeb klienta – tak wynika z 13. edycji badania European Trusted Brands. Na poziom naszego zaufania wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki. Podejmując decyzje zakupowe najczęściej kierujemy się rekomendacją znajomych lub rodziny.

Spośród kryteriów decydujących o tym, czy darzymy daną markę zaufaniem, najważniejsza dla Europejczyków okazała się wiarygodność. Aż 82% ankietowanych jest zdania, że dzięki niej marka może zyskać zaufanie konsumentów. Pogląd ten podziela 88% Polaków. Dla polskich ankietowanych istotniejsza jest jedynie jakość oferowanych produktów i usług (89%). W opinii Polaków na zaufanie do marki wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki (87%), dbałość o klienta (86%) oraz zrozumienie jego potrzeb (85%). Najmniejszą wagę przykładamy zaś do tego, czy produkty lub usługi są lokalne (54%).

- Podobnie jak z ogólnie niższym poziomem zaufania do ludzi, instytucji i rynku, Polacy są też bardziej wymagający w stosunku do marek niż inni Europejczycy. Marki muszą spełniać wiele kryteriów, by zasłużyć na nasze zaufanie. Producenci i usługodawcy powinni w naszym kraju zwracać większą uwagę niż gdzie indziej na takie elementy jak innowacyjność, wizerunek, atrakcyjne ceny, a także konsekwentnie utrwalać znajomość marki wśród konsumentów oraz dbać o przejrzystą politykę firmy. - komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Europejczycy zapytani o to, czym kierują się przy zakupie produktów lub usług, najczęściej wskazywali rekomendację znajomego lub członka rodziny - aż 74% ankietowanych uważa ten element za istotny w procesie decyzyjnym. Wybór Polaków odzwierciedla średnią europejską - 82% z nich jest zdania, że taka rekomendacja ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Dla 77% Polaków ważnym wyznacznikiem jest to, czy marka wygrała w głosowaniu konsumentów. Aż 72% polskich ankietowanych rozważyłoby zakup marki, o której słyszeli wcześniej, ale nie mieli okazji spróbować, podczas gdy średnio w Europie zdecydowałaby się na to jedynie połowa ankietowanych.

- Jeśli chodzi o decyzje dotyczące zakupu, zasadnicze znaczenie w Polsce ma reklama szeptana i modelowanie - naśladowanie tego, co robią inni, zwłaszcza znajomi i członkowie rodziny. Liczy się również opinia wiarygodnych podmiotów, takich jak inni konsumenci czy eksperci. - komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane