Trzy trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności

www.portalspozywczy.pl 8 lutego 2018 10:25

Trzy trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności Fot. Shutterstock.com

- Przykra prawda o marketingu firm z rynku żywności jest taka, że większość z nich nie wykorzystuje potencjału jaki on ze sobą niesie. Coraz częściej słyszy się o tym, że marketing nie jest priorytetem i o cięciu budżetów reklamowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Trend 1 – zwiększenie budżetów na Facebooku

W dzisiejszych czasach obecność marki na Facebooku to obowiązek. - Niestety profile społecznościowe firm z branży spożywczej często przypominają ulotkę reklamową. Brakuje mocnego contentu i szczerej, niewymuszonej interakcji z konsumentami. Dominuje myślenie że na Facebooku wystarczy po prostu być i jakoś to będzie. Aby wykorzystać możliwości Facebooka, potrzebne jest strategiczne myślenie o naszym fanpage. Podstawą są atrakcyjne, angażujące treści i poważne podejście do dialogu z konsumentami - dodaje Maciejewski.

Firmy chcące w znaczący sposób zaznaczyć swoją obecność na Facebooku, muszą też przygotować się na zwiększenie wydatków marketingowych.

- Często klienci pytają nas – dlaczego bez wydawania dodatkowych pieniędzy na reklamę, nasze posty docierają do tak małej liczby naszych fanów? Ponieważ Facebook prowadzi politykę związaną z konsekwentnym ograniczaniem zasięgów, co przekłada się na to, że treści, które publikujemy, docierają do niewielkiej części naszych fanów. Antidotum na to jest oczywiście promocja postów. Czasy, kiedy każda informacja dodana na fanpage docierała do wszystkich jego fanów zupełnie za darmo, bezpowrotnie minęły. Z badań Sotrender wynika, że największe fan strony docierają zaledwie do niewielkiego procenta swoich fanów - dodaje Michał Maciejewski.

Trend 2 – mix PR-u i marketingu

- Działania marketingowe koncentrują się na produkcie, jego cenie, promocjach etc. Natomiast dla PR-u ważniejszy jest wizerunek i to jak konsumenci będą postrzegać daną markę. Bardzo często klienci mając do wyboru dwa bardzo podobne jakościowo produkty wybierają o wiele droższy produkt czy usługę. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ gdzieś wewnątrz siebie słyszą zdanie: „Ta marka ma dobrą opinię, dobrze mi się kojarzy. Myślę, że to właśnie ją powinienem wybrać”. Do firm (nie tylko tych z sektora żywności) zaczyna docierać przeświadczenie, że nie da się skutecznie prowadzić marketingu, pomijając rolę PR-u w budowaniu reputacji. Jeżeli klienci nie postrzegają naszej firmy pozytywnie, ich skłonność do kupowania naszych produktów będzie niska, bez względu na korzystne ceny czy jakość produktów. Dlatego też PR i marketing coraz częściej idą w parze - zapewnia strategy director w agencji Pitted Cherries.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8711

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane