Twoje Studio Pracy - nowe podejście IKEA do rekrutacji

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2017 11:10

Twoje Studio Pracy - nowe podejście IKEA do rekrutacji Fot. IKEA

IKEA w Polsce stworzyła przestrzeń dla osób chcących poznawać firmę jako markę pracodawcy. To pierwsze takie miejsce IKEA na świecie. Twoje Studio Pracy stanowi innowacyjny przełom w postrzeganiu i podejściu do rekrutacji oraz odpowiedź na współczesne trendy. Za jego sprawą proces ten jest bardziej partnerski, dopasowany do indywidualnych preferencji kandydatów i pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy, jeszcze przed zatrudnieniem.

Wyniki badania „Polacy a proces rekrutacji – oczekiwania, obawy, potrzeby” przeprowadzonego na zlecenie IKEA pokazują, że stres i zdenerwowanie to najczęstsze skojarzenia z procesem rekrutacji do pracy. Deklaruje to odpowiednio 40% i 20% badanych. Tylko 10% ankietowanych wskazuje przyjazną atmosferę jako coś, co kojarzy się z rekrutacją. Jednocześnie blisko połowa osób aktywnych zawodowo i poszukujących pracy oczekuje, że procesowi rekrutacji towarzyszyć będzie otwartość i przyjazna atmosfera. To jedno z trzech najważniejszych oczekiwań obok bycia wysłuchanym z uwagą i skupieniem podczas rozmowy (35%) i przekazaniem informacji zwrotnej o wyniku procesu rekrutacji przez osobę, która ją prowadziła (52%), wymienianych przez osoby biorące udział w badaniu.

– Obecnie obserwujemy różnice między podejściem do klienta i do kandydata. Jako klienci mamy szeroki wybór produktów i usług, korzystamy ze spersonalizowanych rozwiązań, a decyzje zakupowe podejmujemy bardziej świadomie. Komunikacja z klientami ma dziś inny wymiar – wiele kanałów, w tym media społecznościowe pozwalają na dotarcie z ofertą dopasowaną do ich potrzeb. Jednocześnie dostrzegamy, że współczesny rynek pracy wciąż nie oferuje takich możliwości dzisiejszym kandydatom, a procesy rekrutacyjne często opierają się na ściśle określonych schematach. Kandydaci nie mają możliwości dostosowania rekrutacji do swoich potrzeb, a samo słowo „rekrutacja” wciąż nie kojarzy się z przyjaznym doświadczeniem. W IKEA chcemy to zmienić i zlikwidować te różnice. Jeśli klienci mogą personalizować swoje usługi, dlaczego kandydat nie może tego robić? Dziś rozpoczynamy te zmiany i chcemy realizować je wspólnie z kandydatami. Dodatkowo zależy nam na tym, aby odpowiedzieć na potrzeby ludzi i stworzyć taką relację, która stawia na autentyczność, partnerstwo, możliwość poznawania i doświadczania firmy. Wierzymy, że obecny rynek pracownika wspiera te zmiany, a Twoje Studio Pracy zainspiruje do ich przeprowadzania również innych pracodawców – mówi Małgorzata Bochenek, Deputy Country HR Manager, IKEA Retail w Polsce.

Twoje Studio Pracy to fizyczny wymiar innowacyjnego podejścia do rekrutacji opartej o ideę personalizacji, w której kandydaci mogą swobodnie zaprezentować siebie i swoje talenty. Za jego sprawą rekrutacja jest bardziej wartościowym i otwartym procesem, a także pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy przez osoby, zainteresowane firmą.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,69

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane