TXM środki z emisji przeznaczy na skokowy rozwój

Autor: PAP 5 grudnia 2016 21:03

Rozpoczynająca IPO spółka TXM, właściciel sieci dyskontowych sklepów detalicznych TXM textilmarket, chce zdobyć wiodącą pozycję na rynku odzieżowych dyskontów w Europie Środkowo-Wschodniej - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

"Naszym celem jest zdobycie jednej z wiodących pozycji w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Środki z emisji chcemy przeznaczyć na skokowe przyspieszenie wzrostu organicznego" - powiedział prezes TXM Lech Przemieniecki.


TXM oferuje do 4 mln nowych akcji s. E, z oferty publicznej chce pozyskać ok. 26 mln zł.

Na rozwój sieci sklepów stacjonarnych w kraju spółka chce przeznaczyć 10-12 mln zł, na rozwój sieci sklepów za granicą 4-5 mln zł, na kanał e-commerce 2-3 mln zł, a na dostosowanie zaplecza logistycznego do rozwoju sieci sprzedaży ok. 2-3 mln zł.

Na koniec tego roku sieć Textilmarket ma liczyć 403 sklepy o łącznej powierzchni 99,5 tys. m kw. Spółka zakłada, że w 2017 roku sieć zwiększy się do 437 placówek o powierzchni 116 tys. m kw, a w 2018 roku będzie 476 sklepów o łącznej powierzchni 132 tys. m kw.

"Chcemy zwiększać powierzchnię średnio o 20 proc. rocznie" - powiedział prezes.

Na koniec października sieć spółki liczy 351 sklepów TXM textilmarket w Polsce, 9 w Czechach, 5 w Słowacji i 20 w Rumunii.

Strategia TXM przewiduje, że w 2018 roku za granicą będzie blisko 100 sklepów, z czego ponad 70 proc. w Rumunii. To, w ocenie spółki, najbardziej atrakcyjny rynek i tam ekspansja powinna być najszybsza.

"To fantastyczny rynek, nienasycony, praktycznie bez konkurencji o charakterze sieciowym" - powiedział prezes Przemieniecki.

Zarówno w kraju, jak i za granicą spółka chce otwierać placówki o większej powierzchni - ok. 350-370 m kw. W nowym formacie zwiększyć ma się udział w ofercie produktów AGD, kosmetyków i tekstyliów. To ma pomóc uniezależnić spółkę od zmiany pogody i wpłynąć na podwyżkę marży procentowej.

Na wzrost marży wpływać ma też zwiększenie udziału importu. Docelowo w segmencie odzieży zakupy w kraju mają stanowić 70 proc., a import 30 proc.

Spółka wskazuje, że jej przewagą i wyróżnikiem wśród spółek handlujących odzieżą jest ograniczona "kolekcyjność", czyli większość towarów kupowana jest na bieżąco, w zależności od warunków pogodowych, aktualnych trendów. "Zamawiamy to, co się chce sprzedawać. Nie mamy ryzyka posiadania dużych zapasów po sezonie, jak jest w przypadku spółek modowych. Możemy częściej zmieniać ofertę, kupując krótsze serie" - powiedział prezes.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.