TXM środki z emisji przeznaczy na skokowy rozwój

Autor: PAP 5 grudnia 2016 21:03

Rozpoczynająca IPO spółka TXM, właściciel sieci dyskontowych sklepów detalicznych TXM textilmarket, chce zdobyć wiodącą pozycję na rynku odzieżowych dyskontów w Europie Środkowo-Wschodniej - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

"Naszym celem jest zdobycie jednej z wiodących pozycji w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Środki z emisji chcemy przeznaczyć na skokowe przyspieszenie wzrostu organicznego" - powiedział prezes TXM Lech Przemieniecki.


TXM oferuje do 4 mln nowych akcji s. E, z oferty publicznej chce pozyskać ok. 26 mln zł.

Na rozwój sieci sklepów stacjonarnych w kraju spółka chce przeznaczyć 10-12 mln zł, na rozwój sieci sklepów za granicą 4-5 mln zł, na kanał e-commerce 2-3 mln zł, a na dostosowanie zaplecza logistycznego do rozwoju sieci sprzedaży ok. 2-3 mln zł.

Na koniec tego roku sieć Textilmarket ma liczyć 403 sklepy o łącznej powierzchni 99,5 tys. m kw. Spółka zakłada, że w 2017 roku sieć zwiększy się do 437 placówek o powierzchni 116 tys. m kw, a w 2018 roku będzie 476 sklepów o łącznej powierzchni 132 tys. m kw.

"Chcemy zwiększać powierzchnię średnio o 20 proc. rocznie" - powiedział prezes.

Na koniec października sieć spółki liczy 351 sklepów TXM textilmarket w Polsce, 9 w Czechach, 5 w Słowacji i 20 w Rumunii.

Strategia TXM przewiduje, że w 2018 roku za granicą będzie blisko 100 sklepów, z czego ponad 70 proc. w Rumunii. To, w ocenie spółki, najbardziej atrakcyjny rynek i tam ekspansja powinna być najszybsza.

"To fantastyczny rynek, nienasycony, praktycznie bez konkurencji o charakterze sieciowym" - powiedział prezes Przemieniecki.

Zarówno w kraju, jak i za granicą spółka chce otwierać placówki o większej powierzchni - ok. 350-370 m kw. W nowym formacie zwiększyć ma się udział w ofercie produktów AGD, kosmetyków i tekstyliów. To ma pomóc uniezależnić spółkę od zmiany pogody i wpłynąć na podwyżkę marży procentowej.

Na wzrost marży wpływać ma też zwiększenie udziału importu. Docelowo w segmencie odzieży zakupy w kraju mają stanowić 70 proc., a import 30 proc.

Spółka wskazuje, że jej przewagą i wyróżnikiem wśród spółek handlujących odzieżą jest ograniczona "kolekcyjność", czyli większość towarów kupowana jest na bieżąco, w zależności od warunków pogodowych, aktualnych trendów. "Zamawiamy to, co się chce sprzedawać. Nie mamy ryzyka posiadania dużych zapasów po sezonie, jak jest w przypadku spółek modowych. Możemy częściej zmieniać ofertę, kupując krótsze serie" - powiedział prezes.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    5,97

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane